2009. 08. 24. - 06:38

Sikermodell új erényekkel: Audi A6

Sikermodell új erényekkel: Audi A6

Az Audi még tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes modellsorozat üzemanyag-fogyasztása mintegy 12 százalékkal mérséklődött. A tovább finomított futómű és a legkorszerűbb új segédrendszerek fokozott menetdinamikai adottságokról gondoskodnak, az MMI kezelési rendszer pedig új, még többet nyújtó generációjában jelenik meg.

Tekintse meg az Audi A6 videóját!

 

Az A6 modellek többsége a hat- és nyolchengeres motorokkal, a quattro állandó összkerékhajtással és luxusszínvonalú extrafelszereltséggel gördült le a szerelőszalagról - az Audi technikáit világszerte övező magas fokú elismertség újabb bizonyítékaként.

 

Út közben

Az Audi még tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát

 

 

Formavilága tökéletesen kifejezésre juttatja az A6 erőteljes karakterét, s ezúttal markáns stílusjegyek egész sorával gazdagodott. A „singleframe" hűtőrács az első lökhárító és légbeömlő nyílások, valamint a ködfényszórók egyaránt új rajzolatot kaptak. A szériafelszereltség részét képező „Xenon plus" technika esetében LED nappali világítással kiegészített fényszórókat 6-6 világító dióda alkotta vízszintes fénycsík szegélyezi. Az extrafelszerelésként kapható „adaptive light" rendszere most kanyarodófény funkcióval bővült, s az Audi a „Xenon plus" technikával immár a távolsági fényszórót önműködően be- illetve kikapcsoló fényszóró-asszisztens (High-beam assistant) funkcióját (extrafelszereltség) is kínálja.

 

Oldalt a lökhárítók csatlakozásán át az A6 dinamikus vonalvezetését még inkább kihangsúlyozó alumínium díszléc húzódik. A far megjelenését a csomagtér-fedél diszkréten kiemelt pereme, a lökhárítóba integrált krómléc, illetve a széles diffúzor és az egyenes kipufogóvégek „élesítik" tovább. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelennek meg, laposak, szélesek, s a Limousine esetében befelé ékszerűen szűkülnek.

 

Audi A6 hátulja

Formavilága tökéletesen kifejezésre juttatja az A6 erőteljes karakterét

 

 

Az A6 tágas utastere letisztult, elegáns vonalvezetésével, és tökéletes kidolgozásával a márka jellegzetes képviselőjeként tűnik ki. A hátsó ülések kiemelkedő kényelmet kínálnak, L-alakú fejtámláik zavartalan kilátást biztosítanak hátrafelé. Kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll. Igényes részletmegoldások egész sora gondoskodik arról, hogy a menetzaj a különösen jelentős frekvenciatartományokban közel a felére mérséklődött.

 

A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line" sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 colos keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű. A fekete alaptónusú utasteret sportülések, illetve speciális díszítő elemek és borítások ruházzák fel még nemesebb kisugárzással. Az „S line" optikai csomag mindezt kiegészítve a karosszéria számára tartogat markáns módosításokat. Az „Audi exclusive" program kifejezetten az A6 vásárlókörének luxusra összpontosító, egyéni kialakítást igénylő tagjai számára készült.

 

Audi A6

Audi A6 - Markáns stílusjegyek egész sora

 

 

Az Audi A6 sikersorozat döntő erényei közé tartozik széles körű motorválasztéka. Négy, hat és nyolc hengerrel összesen öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az egyaránt rendkívül korszerű FSI, TFSI illetve TDI technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy magas hatásfokú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé. A motorpaletta tagjait egyaránt fokozott teljesítmény és gazdaságosság jellemzi. Az aggregátok továbbfejlesztését célzó megoldások csomagja a vezetés zavartalan élvezete mellett példás üzemanyag-fogyasztási értékekről gondoskodik, a fogyasztás tekintetében a teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható.

 

A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. A V6-os konstrukciók között az Audi a 2,8 literes FSI két új változatát is kínálja, 140 kW (190 LE) illetve 162 kW (220 LE) teljesítménnyel. Mindkettő az innovatív Audi Valvelift System (AVS) szelepvezérlési rendszerrel készül, amely a szívószelepek emelését két fokozatban változtatva növeli a forgatónyomaték-szintet és mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A két 2.8 FSI átlagfogyasztása az A6 Limousine modellekben mindössze 8,2 (190 LE, 6-fokozatú, manuális sebességváltó) illetve 8,4 literre (220 LE, fokozatmentes multitronic) adódik 100 kilométerenként.

 

Audi A6 oldalnézetből

Az Audi A6 kényelmes utazást biztosít

 

Különösen vonzó újdonság a 213 kW (290 LE) teljesítményű háromliteres V6-os. Az Audi minden motorhoz az optimális technikát kínálja, a 3.0 TFSI feltöltéséről így kompresszor gondoskodik. A típusjelben szereplő „T" így már nem feltétlen a turbótechnikára, hanem általában a feltöltésre utal. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2.500 és 4.850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon" halad.

 

A dízelek palettájának elején egy négyhengeres aggregát szerepel. A 2.0 TDI két változatban, 125 kW (170 LE) valamint 100 kW (136 LE) teljesítménnyel szerepel a kínálatban. Az alapverzió különösen gazdaságos e-modellként 2.0 TDIe jelzéssel jelenik majd meg, 320 newtonméter maximális forgatónyomatéka hatfokozatú manuális vagy a fokozatmentes multitronic sebességváltón keresztül érkezik az első kerekekre. E modell a multitronic váltóművel 9,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 204 kilométer/óra. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 5,3 liternél alakul, kilométerenként 139 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett.

 

Vezetőtér

Az A6 tágas utastere letisztult, elegáns vonalvezetésű, és tökéletes kidolgozású

 

 

A csúcsváltozatot a „plus" MMI navigációs rendszer képviseli, amely e berendezések teljes egészében új fejlesztésű generációjának úttörőjeként a high-tech megoldások olyan széles körű portfoliójával szolgál, amely minden eddiginél magasabbra emeli a mércét. Speciális szolgáltatásai között szerepel az audio-, video- és navigációs DVD-meghajtó, illetve a 40 GB kapacitású merevlemezes tároló. Mindemellett MP3-as adatok tárolására is igénybe vehető, s kétezer cím rögzítésére is alkalmas.

 

A navigáció tekintetében az új rendszer exkluzív megoldást kínál. Képbeállításként ugyanis madárperspektíva is választható, amely rendkívül részletgazdagon, domborzati térkép formájában jeleníti meg a tájat, a jellegzetes épületek háromdimenziós képével kiegészítve. A monitor használatakor új megoldás is rendelkezésre áll: ha a kezelő a légkondicionáló vagy éppen az ülésfűtés beállításain változtat, a rendszer ezeket már nem a teljes képernyőn, csupán a jobb oldalon egy előugró ablakban jeleníti meg.

 

 

Az A6 Limousine és A6 Avant fejlesztéseinek többsége két további változaton, a sokoldalú A6 allroad quattro illetve a dinamikus S6 modelleken is megjelenik. Az A6 allroad quattro a legújabb, 213 kW (290 LE) teljesítményű 3.0 TFSI, valamint a két növelt teljesítményű V6 TDI erőforrást kapja. Az Audi S6 V10-es aggregátja továbbra is 320 kilowattot (435 LE) teljesít, e sportmodell esetében a fejlesztések a külső és belső optikai részletekre összpontosulnak.

 

(Forrás: audi.hu)

 

 

Szólj hozzá a fórumon! MCOnet Fórum

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.