Peugeot 308 RC – Z
A fürge kisoroszlánt tervezői szűk két évvel ezelőtt a mára kissé lejárt, de még mindig pupillatágító hatást keltő Audi TT ellenfeleként alkották meg.
A 2007-es Frankfurti Autószalonon a 2+2 üléses pofás Peugeot olyan sikert aratott, hogy már akkor szóba került a modell szériagyártása. A két évig tartó alakítgatások lassan a végükhöz közelednek, és az első csúcsragadozók már jövő tavasszal belopakodhatnak a szalonokba. Az Audi TT minden teljesítménybeli tulajdonságának méltó ellenfele lett az 1, 6-os turbómotorral doromboló gép.
A 308 RC - Z az Audi TT méltó ellenfele
A mostanság világra jövő szériamodellek, pedig különböző teljesítményű verziókban várják a márka szerelmeseinek nyiladozó bukszáját. Külsőleg a szériadarabok semmiben nem különböznek a két éve bemutatott Peugeot-tól, maradt a 308-asra erősen emlékeztető orr, az Audi TT- t talán nem véletlenül majmoló hajlított tető és szerencsére a rendkívül vonzóra sikeredett kétpúpú hátsó szélvédőt sem radírozták le a tervekről.
Az új Peugeot belülről is kiváló minőségű és gyönyörű
A kismacska tehát igencsak cirógatnivaló külcsínt kapott a tervezőktől, de a belbecsre sem lehet panasz. A Frankfurtban bemutatott őspéldány fogyasztása mindössze 6,7 liter, a javarészt szénszálas és alumínium felépítésnek köszönhetően, pedig csupán 1200 kilót nyom. Így aztán alig telik el az indulástól 7 másodperc és máris 100 km/h - án pörög a sebességmérő. Biztatóan hangzik, hogy a tervezők nem strapálták magukat túlságosan a modell átalakításával, szóval sokat nem ronthattak rajta.
(Forrás: Peugeot Hivatalos Honlapja)
Szóljon hozzá a fórumon!