2018. 11. 16. - 08:55

További 2 módszer a cégek győztes pozíciójához az MI terén

További 2 módszer a cégek győztes pozíciójához az MI terén

Már jelen van világunkban a mesterséges intelligencia - hatása pedig igencsak jelentős lesz a cégekre és vállalkozásokra. Akik felkészülnek az alkalmazására, nagy eséllyel jól járnak, ezért minden cégnek meg kell fontolnia, hogyan tartson lépést vagy legyen nyertes az MI-vel a jövőben.

Amikor a mesterséges intelligenciáról beszélünk, már nem a távoli jövő jut eszünkbe. Éppen ezért a vállalkozásoknak, cégeknek fel kell készülniük a változásokra, hogy lépést tarthassanak vagy éppen győztes helyzetbe kerülhessenek általa.

Az Adobe cég készített egy felmérést, mely szerint a digitálisan érett vállalatoknak 47 százaléka jól definiált stratégiája van az MI alkalmazásához. Akik digitálisan „kevésbé érettek”, azoknak csak 27 százaléka.

Cikkünk előző részében 3 üzleti módszert mutattunk be, mellyel a vállalatok felkészülhetnek arra, hogy nyertes helyzetbe kerüljenek a mesterséges intelligencia térhódítása során.

A cégeknek időben fel kell készülniük a mesterséges intelligencia alkalmazására

A cégeknek időben fel kell készülniük a mesterséges intelligencia alkalmazására

Lássuk a további módszereket.

1.Fogadjuk el, hogy a technológia a magánéletünket is módosítja

Úgy tűnhet, mintha az okostelefonok és az online randevúzás már egy örökkévalóság óta létezne, ám az igazság az, hogy relatív kevés ideje léteznek – s azt mutatják, hogy az embereknek nincs olyan határozott etikett-ismeretük a digitális térben.

A vállalatok gyakran reagálnak ezekre a kihívásokra azzal, hogy személytelennek tüntetik fel magukat, viselkedésüket pedig normálisnak és erkölcsösnek. Ezen a téren márpedig el kell kezdeni egy új párbeszédet.

A mai emberek sokasága a legintimebb gondolatait is megosztja a közösségi oldalakon, fényképeket mutatnak meg magukról a Facebookon és az Instagramon. Vagyis az a gondolat, hogy a magánélet tökéletes tiszteletben tartása iránti elvárással nőnek fel, meglehetősen naiv és valójában megakadályozza, hogy produktív módon közelítsük meg ezt és hasonló kérdéseket.

Arról kell ugyanis feltennünk kérdéseket, hogy miként használhatjuk felelősséggel és biztonságosan az adataikat, s hogyan mutathatunk fel olyan értéket, amely számukra, mint fogyasztók számára előnyös lesz? Hogyan biztosíthatjuk az embereket afelől, hogy adataikat jó célra használjuk fel? S hogyan lehet maximalizálni az értéket, amelyet az emberek cserébe kapnak?

Minél hamarabb kezdünk gondolkodni az adatkereskedelem védelmén és azon, mit adhatunk cserébe, annál hamarabb nyithatunk utat egy sokkal kiterjedtebb és előremutatóbb beszélgetésnek.

2.Hogyan használjuk a technológiát, az meghatározza a hatását?

Jó kérdés, hogy vajon az MI teremt-e egy teljesen új világot a transzhumanizmusnak és egy új tudatosságnak megfelelően, s vajon az emberek lázadnak-e majd ez ellen.

Ezekre a kérdésekre nem tudjuk a választ, de miközben ezek az események lehetségesek, nem olyan egyértelműek, mint gondolnánk.

Az MI egyéb következményei sokkal biztosabban teljesülnek: elengedhetetlen, hogy felkészüljünk egy olyan jövőre, melyben karriert kell váltanunk, megtalálnunk az utakat, melyekben látjuk életünk értelmét, s új utakat kell keresnünk azon a téren is, hogyan teremtsünk értéket a munkakörünkben. A mesterséges intelligencia ugyanis – akár tetszik, akár nem – bekúszik a munkahelyekre, s minden elképzelhető munkakört érinteni fog.

Azoknak a vállalkozásoknak, akik új technológiájukra hajlandók az új technológia körül újraszervezni képzésüket, stratégiájukat és folyamataikat, léteznek a lehetőségek arra, hogy növeljék hatékonyságukat – jobban, mint bármi, amelyben csak az emberi erőforrások teljesítenek önmagukban.

László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.