2019. 01. 07. - 10:00
Beszéd alapú keresés és fejlett chatbotok - a 4 legújabb MI-trend 2019-ben
Hasznosabb MI-asszisztensek és hatékonyabb munkaerő-szűrés – ezeket már biztosan tudja a mesterséges intelligencia 2019-ben. De milyen újítások várhatók még?
Noha sokan még szkeptikusan viszonyulnak a témához, egyre több ember próbálja kihasználni a mesterséges intelligencia adta előnyöket. Egy felmérés szerint legtöbbjük alkalmazna otthon robotot, ha mást nem, a házimunka elvégzésére. Az új technológia azonban számos szempontból segítheti a mindennapjainkat.
A fejlesztéseknek köszönhetően 2019-ben egyre több vállalat érheti majd el és alkalmazhatja a fejlett technológiát, melyek terén az Amazon, a Google és a Microsoft vezet.
Cikkünk első felében az első két idei trenddel foglalkoztunk. De mi lesz a másik kettő?
1.Beszéd alapú mesterséges intelligencia-keresés
Mivel az emberek jó része kezdheti el használni a közeljövőben a mesterséges intelligencia-asszisztenseket, elérkezett a hatékony MI-alapú keresési rendszerek ideje is – miután már hangutasítással is lehet keresni, megváltozott a módszer, mellyel a felhasználók online információk után kutatnak.
Ma már egy chatbot is nagy segítség a vásárlók tájékoztatásában ész ügyintézésben
Célravezetőbbé válik a kérdezés is: a kérdés kulcsszavainak begépelése helyett ugyanis a teljes kérdő mondatot fel tudjuk tenni – például „milyen lakások vannak Dallasban 150 ezer dolláros összeg alatt?” - s a válaszok is egyre fejlettebbek lesznek.
Az MI-meghajtású keresőmotorok ma már sokkal nagyobb teljesítményre képesek és több listát is állítanak elő a keresett információkból. A keresések szűkítése sokkal jobb eredményre vezet.
2.A kereső chatbotok és virtuális ügynökök fejlesztése
Az elmúlt években egyre jobban működnek a chatbotok, melyeket ügyfélszolgálati feladatokra alkalmaznak. Ma már Facebook chaten is lehet pizzát rendelni. 2019-ben a várakozások szerint még fejlettebbé válnak a chatbotok, sőt emberibbek is lesznek. Természetes nyelv-programozással arra is képessé válnak, hogy már nemcsak írásban, de beszéddel is lehessen velük kommunikálni.
Mellettük számos vállalat igyekszik animált virtuális ügynököket használni, egyik ilyen az Ava – mely tulajdonképpen digitális ember. Készséggel válaszol a vásárlók kérdésire, irányítja őket, ha valamit meg kell oldani és interaktívan reagál az érzelmi jelzésekre is.
2019-ben egyre több vállalkozás alkalmazhat beszélő chatbotokat és virtuális ügynököket, hogy megoldják a vásárlók problémáit.
László Adrienn