2020. 03. 19. - 09:35
Megduplázta a mesterséges intelligencia a bankosok hivatali idejét
A mesterséges intelligencia bankokban történő bevezetésével a munkavállalók átlagos hivatali ideje megkétszereződött – állítja egy felmérés.
Azzal, hogy a mesterséges intelligencia (MI) megjelent a bankokban, megkétszereződött az ott dolgozók hivatali ideje – áll egy felmérésben, mely szerint a munkavállalók átlagos hivatali ideje 1,5 évi átlagától 3,02 évre növekedett.
Az InFeedo nevű HR-startup cég, mely a vizsgálatot készítette, több mint 80 000 alkalmazottat vizsgált banki nagyvállalatok köréből, s nagyon úgy tűnik: a mesterséges intelligencia bevezetése megduplázta az átlagos hivatalban töltött idejüket.
A „BFSI Engagement Index 2020” című jelentés rámutatott, hogy a szervezetek körében az emberi erőforrás (vagyis a HR) csapatok válaszadási aránya megkétszereződött - az éves felmérések során elért 33 százalékról 60 százalékra, mióta a mesterséges intelligenciát bevezették.
Mesterséges intelligenciával nőhet a bankosok hivatalban töltött ideje
A válaszadási arány a pénzügyi intézmények legjobban teljesítő HR-csoportjainál 85 százalékot ért el, míg a legkevésbé teljesítő HR-csoportoknál 58 százalékos arány volt megtapasztalható, amikor az MI képbe került.
A mesterséges intelligencia a jelek szerint a HR üzleti partnereinek termelékenységét is 40 százalékkal javította. Ez magában foglalta a munkavállalók kézi gyűjtésére, összehasonlításra, valamint a munkavállalók visszajelzéseinek elemzésére fordított idő lecsökkentését.
A jelentés megjegyezte, hogy az MI-vel a HR üzleti partnerek képesek megjósolni, megtervezni, mérni és nyomon követni az esetleges veszteségek meggátolására irányuló kezdeményezéseket.
A HR üzleti partnereinek ez abban nyújt segítséget, hogy jobban koncentrálhatnak a valóban dolgozni akaró munkavállalókra.
A jelentés azt is kiemelte, hogy alacsonyabb arány mellett, ha átlagosan 32 napot igényel a munkavállalók cseréjére vonatkozó esetek megoldására, ezek a HR-csapatok átlagosan a munkavállalók 57 százalékát képesek megmenteni a lehetséges átviteli szándékkal a banki, pénzügyi szolgáltatások és biztosítás (BFSI) szektorban.
„A jelentéssel az a célunk, hogy rávilágítsunk: a mesterséges intelligencia, mint amilyen az Amber is, jelentős változásokat hozhat a munkaerő terén, s segít betekintést nyerni abba, mi működik a különféle vállalkozások és alkalmazottak esetében” – mondta el Tanmaya Jain, az inFeedo alapítója és vezetője.
A jelentést egyébként az inFeedo mesterséges intelligencia-alapú Amber botja segítségével készítették, mely több mint 80 ezer dolgozó között lezajlott 185 ezer chatet elemzett.
László Adrienn