2020. 06. 28. - 09:30

Tananyag készül mesterséges intelligencia és robotika jogosítványhoz

Tananyag készül mesterséges intelligencia és robotika jogosítványhoz

A Neumann Társaság sikeres nemzetközi projektjének köszönhetően új tananyagok készülnek, melyekkel mesterséges intelligencia és robotika jogosítványt szerezhet az ember.

A gazdasági előrelépés és az életminőség javítása nagymértékben függ attól, mennyire sikerül modernizálni a folyamatokat Európában.
 
Egyre fontosabb a mesterséges intelligencia és a robotok termelésbe történő bevonása. Kulcsfontosságú azon belül, hogy ennek a fiatalok részei legyenek, tehát megfelelő képzettséget szerezzenek a mesterséges intelligencia és a robotika terén – írta meg az njszt.hu. Olvasd el: Cél, hogy elkezdjük használni a mesterséges intelligenciát
 
Mindehhez az Európai Unió nemzetközi pályázatot írt ki. A támogatást osztrák konzorciumban a Neumann Társaság nyerte meg: az MI és a robotika terén tudással rendelkező fiatalokat és őket oktató szakembereket verbuválhatnak, más országokkal közösen egy, jövőbe mutató cél érdekében. Olvasd el: az ENSZ mesterséges intelligenciát használna a béketárgyalásokhoz
 
Fontos, hogy a mesterséges intelligencia-képzést minél több emberre kiterjesszék
Fontos, hogy a mesterséges intelligencia-képzést minél több emberre kiterjesszék
 
Az EDLRIS (European Driving License for Robots and Intelligent Systems) projekten belül olyan képzési és minősítési rendszert alakítanak ki, amely több országban érvényes, s használható mind a képzést végzők, tehát oktatók, tanárok, mentorok, mind pedig a diákok számára. Utóbbiak nemcsak középiskolások és egyetemisták lehetnek, hanem a téma iránt érdeklődő fiatalok is, sőt, a képzésre már 15 éves kortól lehet jelentkezni – tudatta az njszt.hu.
 
A tanterv és az alapos gyakorlati anyag 4 modulba szervezve kínálja az alábbi tantárgyakat: Robotika Alap/Haladó, Mesterséges Intelligencia Alap/Haladó (Robotics Basic/Advanced, Artificial Intelligence Basic/Advanced). A tárgyakat egymástól függetlenül is lehet tanulni.
 
A tréninget természetesen szintén biztosítják – erről a projektet felügyelő két ország szakértői, valamint az ipari és kormányzati vezetőkből összeállított tanácsadó testület gondoskodik – adta hírül az njszt.hu.
 
Az EDLRIS modulok érdekessége, hogy azokat ún. egységes tanítási kezelő rendszer (learning management system – LMS) foglalja magába és vegyes tanítási modellt kínálnak, vagyis személyesen és online is részt lehet venni az órákon. A modulokhoz minősítő vizsgarendszer is tartozik, melyet az LMS-sel társítottak.
 
A projekt során hazánkban és Ausztriában több gyakorlati oktatás és tanári minősítés történt meg – eddig a képzésben 570-en vettek részt, akik egy vagy több modult sajátítottak el. Minősítést 308-an kaptak. Az EDLRIS-tanfolyamok várhatóan folytatódnak több iskolában is, a már minősített oktatóknak köszönhetően.
 
A projektben az NJSZT mellett a Grazi Műszaki Egyetem vezetésével az Osztrák Számítógép-tudományi Társaság, a Burgenlandi Pedagógia Főiskola – Onlinecampus Virtuális Pedagógiai Főiskola és a Széchenyi István Egyetem vett részt, akik közös tudásukat adták össze a robotika, mesterséges intelligencia, didaktika, online tanítási anyagok elkészítéséhez.
 
A projekt több mint 1 éves munkát követően 2020 május végén zárult le, de ez nem jelenti azt, hogy az EDLRIS-nek is vége, hiszen az új érdeklődőkből nagyon sok van – kialakult egy rendszer, melyre jól lehet építeni. A projekt résztvevői továbbra is tartanak tanfolyamokat, az oktatók és a hallgatók minősítése folytatódik. Az eredménnyel eddig mindenki elégedett – írta meg az njszt.hu.
 
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.