2010. 03. 07. - 05:00

Lexust CT 200h full hibrid

Lexust CT 200h full hibrid

2010 végén jelenik meg a világ piacain a CT 200h, a Lexus első ötajtós, kompakt autója, amely természetesen a márka második generációs hibrid hajtási rendszerét kapta meg.

A CT 200h full hibrid rendszerében 1,8 literes VVT-i benzinmotor, erős villanymotor, generátor, nagyteljesítményű Ni-Mh akkumulátor, teljesítmény-szabályozó egység, illetve egy teljesítmény-elosztó egység található. A villanymotor, a generátor és a teljesítmény-elosztó egység egyetlen kompakt méretű fémházban található, amely akkora, mint egy hagyományos váltómű, s a hajtás az E-CVT elektronikusan vezérelt, fokozatmentes váltón keresztül jut el az első kerekekhez.

 

 

A Lexus CT 200h típusú autójáról készített videót megtekintheti itt


A hibrid meghajtó rendszer két különleges vezetési programot - dinamikus vagy nyugodt - és négyféle üzemmódot kínál a vezetőnek. EV üzemmódban pusztán villanymotorral, csöndesen halad az autó; az ECO és a NORMAL üzemmódokban a fogyasztás a legkedvezőbb, a hibridrendszer a lehető leghatékonyabban működik; SPORT üzemmódban pedig nő a teljesítmény. Utóbi esetben nemcsak a pillangószelep és az elektromos szervokormány (EPS) beállításai módosulnak, hanem a menetstabilizáló elektronika (VSC) és a kipörgésgátló (TRC) is kevésbé agresszíven avatkozik közbe szükség esetén.

 

Lexus CT 200h full hibrid

 

Lexus CT 200h full hibrid


Az EV, ECO és NORMAL üzemmódban kék háttérvilágítású műszerfal emellett automatikusan pirosra vált, a hibridrendszer visszajelzője pedig fordulatszámmérőként működik. Álló helyzetben a benzinmotor automatikusan leáll, hogy ne fogyasszon üzemanyagot. Amikor a benzinmotor hatásfoka alacsony - például elinduláskor vagy alacsony és közepes fordulatszámokon -, a jármű automatikusan EV üzemmódban halad. Normál vezetési körülmények között a teljesítmény folyamatosan megoszlik a benzines-, és a villanymotor között.

 

Lexus CT 200h full hibrid belső tere

 

Lexus CT 200h full hibrid belső tere


A Lexus L-finesse formatervezési filozófiájának legújabb evolúcióját képviseli. A fogyasztás és a szélzaj csökkentése érdekében külön figyelmet fordítottak az aerodinamikai hatékonyságra. Az autó hossza 4320 mm, szélessége 1765 mm, magassága pedig 1430 mm. A CT 200h 2600 mm-es tengelytávja révén az utasok számára biztosított hely bármely járművel kiállja az összehasonlítást ebben a kategóriában. A hátsó ülések elfektetése után nagy, 700 literes csomagtartó alakítható ki.


(Forrás: A Lexus Hivatalos Honlapja)


Szóljon hozzá a fórumon!

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.