2012. 10. 10. - 18:36

FINNAIR - A legrövidebb út Ázsia és Európa között

FINNAIR - A legrövidebb út Ázsia és Európa között

A FINNAIR az első légitársaság, amelyik nonstop menetrendszerinti járatot indított 2012-ben Európa és a 30 milliós kínai nagyváros Chongqing között.

A FINNAIR tradicionális Ázsia utaztató, mindig is élen járt az Ázsiába irányuló légiforgalom területén. 2011-ben 1,2 millió utast szállított Európa és Ázsia között. Ezzel a 4. legjelentősebb légitársaság a területen.

 

 

A FINNAIR jelenleg 11 ázsiai desztinációra indít menetrendszerinti járatokat, amelyek 60 európai és USA nagyvárost kötnek össze. Hetente összesen 78 járattal érhetőek el Ázsia legjelentősebb pénzügyi-gazdasági-turizmus központjai a hosszútávra kifejlesztett Airbus A330/340 géptípussal.

 

FINNAIR - Airbus A330/340

Airbus A330/340

 

 

Kína ebben is vezető szerepet játszik. A FINNAIR 4 kínai városba heti 30 járatot üzemeltet: Beijing - 7, Shanghai - 7, Chongqing - 4, Hong Kong 12 járat hetente.

 

 

A FINNAIR szlogen " Fókuszban Ázsia " egy hosszú távú stratégia szimbóluma.

 

1983-ban a világon első légitársaságként közvetlen járatot indított Európa és Tokyo között. 1985-ben indultak a Bangkok és Singapore járatai és 1988-ban a FINNAIR lett az első nyugat-európai légitársaság, amelyik közvetlen járatot jelentett be Európa és a kínai főváros, Beijing között.

 

Az 1990-es években már jelentősen növelte a járatok számát Kína és Japán irányában. 2000-es években további frekventált, gazdaságilag és a turizmus szempontjából egyaránt kiemelten jelentős ázsiai metropoliszokat tett közvetlenül elérhetővé: Hong Kong, Shanghai, Seoul, Osaka, Nagoya, Delhi.

 

 

A fejlődés töretlen, hiszen Ázsia gazdasága gyorsan növekszik, emiatt a teljes légiforgalom Európa és Ázsia között évente 6-10%-kal emelkedik, 2015-re megduplázódik. Ha figyelembe vesszük, hogy ez jelenleg is eléri az évi 40 milliós utas számot, akkor 3 éven belül 80 millió utassal lehet számolni Európa - Ázsia viszonylatában.

 

 

A FINNAIR ezt az exponenciális növekedést aknázza ki, hiszen a Helsinki Nemzetközi Repülőtér a földrajzi elhelyezkedéséből adódóan nyújtja a legrövidebb útvonalat a FINNAIR utasai számára Európa és Ázsia között.

 

Helsinki a legoptimálisabb európai kiinduló állomás Ázsia felé. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy Frankfurt - Shanghai közötti távolság 10 450 km, ezzel szemben Helsinkin keresztül, az északi útvonalon a Frankfurt - Shanghai távolság mindössze 8 950 km. Ez a FINNAIR egyedülálló útvonalának előnye.

 

FINNAIR - Helsinki egyedülálló geográfiai elhelyezkedése

Helsinki egyedülálló geográfiai elhelyezkedése

 

A fenti tényekből kiindulva a FINNAIR 2012-2020 között - üzleti tervei szerint -  megduplázza az Ázsiába induló járatainak a számát, a jelenlegi heti 74 járatról 140-re emeli azok számát. Ebből következően az utas szám növekedésében is hasonló arányokra lehet számítani, ami tovább erősíti a FINNAIR pozícióit a térségben.

 

 

A növekedési stratégia alapvetően a költséghatékonyságra épít, a siker 3 eleme: minőség, frissesség, kreativitás.

 

A FINNAIR a oneworld Légitársasági Szövetség tagja.

 

www.finnair.com

 

MCOnet - ViPierre

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.