FINNAIR - A legrövidebb út Ázsia és Európa között
A FINNAIR az első légitársaság, amelyik nonstop menetrendszerinti járatot indított 2012-ben Európa és a 30 milliós kínai nagyváros Chongqing között.
A FINNAIR tradicionális Ázsia utaztató, mindig is élen járt az Ázsiába irányuló légiforgalom területén. 2011-ben 1,2 millió utast szállított Európa és Ázsia között. Ezzel a 4. legjelentősebb légitársaság a területen.
A FINNAIR jelenleg 11 ázsiai desztinációra indít menetrendszerinti járatokat, amelyek 60 európai és USA nagyvárost kötnek össze. Hetente összesen 78 járattal érhetőek el Ázsia legjelentősebb pénzügyi-gazdasági-turizmus központjai a hosszútávra kifejlesztett Airbus A330/340 géptípussal.
Airbus A330/340
Kína ebben is vezető szerepet játszik. A FINNAIR 4 kínai városba heti 30 járatot üzemeltet: Beijing - 7, Shanghai - 7, Chongqing - 4, Hong Kong 12 járat hetente.
A FINNAIR szlogen " Fókuszban Ázsia " egy hosszú távú stratégia szimbóluma.
1983-ban a világon első légitársaságként közvetlen járatot indított Európa és Tokyo között. 1985-ben indultak a Bangkok és Singapore járatai és 1988-ban a FINNAIR lett az első nyugat-európai légitársaság, amelyik közvetlen járatot jelentett be Európa és a kínai főváros, Beijing között.
Az 1990-es években már jelentősen növelte a járatok számát Kína és Japán irányában. 2000-es években további frekventált, gazdaságilag és a turizmus szempontjából egyaránt kiemelten jelentős ázsiai metropoliszokat tett közvetlenül elérhetővé: Hong Kong, Shanghai, Seoul, Osaka, Nagoya, Delhi.
A fejlődés töretlen, hiszen Ázsia gazdasága gyorsan növekszik, emiatt a teljes légiforgalom Európa és Ázsia között évente 6-10%-kal emelkedik, 2015-re megduplázódik. Ha figyelembe vesszük, hogy ez jelenleg is eléri az évi 40 milliós utas számot, akkor 3 éven belül 80 millió utassal lehet számolni Európa - Ázsia viszonylatában.
A FINNAIR ezt az exponenciális növekedést aknázza ki, hiszen a Helsinki Nemzetközi Repülőtér a földrajzi elhelyezkedéséből adódóan nyújtja a legrövidebb útvonalat a FINNAIR utasai számára Európa és Ázsia között.
Helsinki a legoptimálisabb európai kiinduló állomás Ázsia felé. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy Frankfurt - Shanghai közötti távolság 10 450 km, ezzel szemben Helsinkin keresztül, az északi útvonalon a Frankfurt - Shanghai távolság mindössze 8 950 km. Ez a FINNAIR egyedülálló útvonalának előnye.
Helsinki egyedülálló geográfiai elhelyezkedése
A fenti tényekből kiindulva a FINNAIR 2012-2020 között - üzleti tervei szerint - megduplázza az Ázsiába induló járatainak a számát, a jelenlegi heti 74 járatról 140-re emeli azok számát. Ebből következően az utas szám növekedésében is hasonló arányokra lehet számítani, ami tovább erősíti a FINNAIR pozícióit a térségben.
A növekedési stratégia alapvetően a költséghatékonyságra épít, a siker 3 eleme: minőség, frissesség, kreativitás.
A FINNAIR a oneworld Légitársasági Szövetség tagja.
MCOnet - ViPierre