2021. 11. 05. - 07:00

A légierő mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használna a légi harcok tervezéséhez

A légierő mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használna a légi harcok tervezéséhez
A Stratagem olyan új mesterséges intelligencia képességeket szeretne adoptálni, amelyek valós időben szolgáltatnának információkat a harctérről, és segítenék a reagálásért felelős tervezők munkáját is.

Az amerikai légierő kutatói a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást olyan tervezőrendszerekhez tervezik felhasználni, amelyek segítenek a parancsnokoknak gyorsan alkalmazkodni a nagy intenzitású légi harcok változó körülményeihez.

A fő cél, hogy az új MI-alapú megoldások valós időben legyenek képesek következtetéseket levonni a hadszíntéren a háborús bevetések fejleményeiről, egyúttal pedig segítsék a hadműveleti tervezést és a döntéshozatalt az ezekre való reagálásban.

Ahogy a légierő a harci környezetben egyenrangú és közel egyenrangú ellenfelekkel szemben találja magát, a tervezőkkel és a hadviselőkkel szemben támasztott követelmények elég gyorsan változhatnak ahhoz, hogy szükség legyen a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulással kapcsolatos döntéstámogatásra - mondják a kutatók.

Az ilyen technológia egyik forrását jelentik a fejlett videojátékok. Az elmúlt években a játéktervezők jelentős fejlesztéseket hajtottak végre a nem emberi játékszereplők mesterséges intelligenciája terén, és ez a technológia a harctéri döntéstámogatásban is szerephez juthat.

A mesterséges intelligencia is a része lehet a jövő légiharcainak
A mesterséges intelligencia is a része lehet a jövő légiharcainak

A Stratagem projektje három részből áll: a gépi intelligencia támogatása komplex katonai műveletekhez; az emberi szakértelem megragadása a harci képességek bővítése érdekében; és a gépi tanulási modellek átültetése a videojátékokból a légierő harcvezetésébe és szimulációiba.

Az MI-alapú megoldások adaptációjára való felhívás viszont csak az egyik részt érinti, ami a gépi intelligencia stratégiafejlesztése. Ez a terület olyan új és meglévő algoritmusok, valamint tanulási módszerek feltárására törekszik, amelyek egy intelligens ügynök modellarchitektúráját foglalják magukban, meghatározva, hogy milyen tényezőket kell figyelembe venni egy komplex környezetben gondolkodó ügynök tervezésekor.

Ennek a modellnek számítási játékelméleten és gépi tanuláson kell alapulnia. A cél egy olyan megközelítés kidolgozása, amely megfelel, majd felülmúlja a szakértő emberi játékmenetet a fejlett hadijátékokban.

A légierő kutatói olyan hadijátékokat vizsgálnak, amelyek műveleti területe 50x50 mérföld, de akár 500x500 mérföldre is kiterjeszthető, és amelyek adott esetben 100 napig is tarthatnak. A játékok tartalmazni fogják a terepet, a városokat és az időjárást egyaránt.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.