2019. 09. 13. - 18:59

A mesterséges intelligencia a vonatkéséseket is képes csökkenteni

A mesterséges intelligencia a vonatkéséseket is képes csökkenteni
A Toshiba egy olyan szolgáltatást fejlesztett ki, amely mesterséges intelligenciát használ arra, hogy a vonatok menetrendjéhez alkalmazkodva minimálisra csökkentse a késéseket.

A Toshiba által kifejlesztett, mesterséges intelligencia alapú megoldását olyan komplex, összetett vasúti hálózatokkal rendelkező országokban alkalmazzák majd, mint például az Egyesült Királyság. A technológia olyan tényezőket analizál, mint például a vasúti pályaviszonyok, a vonat felépítése vagy éppen az állomásokon töltött idő, és mindezt arra használja fel, hogy optimalizált menetrendet készítsen.


Angliában már a vonatkéséseket csökkentik
a mesterséges intelligenciával


A Toshiba szerint a teszteken bebizonyosodott, hogy a mesterséges intelligencia több mint 10%-kal képes csökkenteni a késések kockázatát. A japán cégóriás már szerződést is között a brit Greater Anglia vasúttársasággal, az új típusú menetrendeket pedig már akár jövő májusban be is vezethetik.


Angliában már a vonatkéséseket csökkentik a mesterséges intelligenciávalEz a társaság szolgálja ki Anglia délkeleti részének vasúti forgalmát, beleértve Londont és annak agglomerációját. 180 állomásról naponta 350.000 utast szállítanak, így ennyi ember használhatja ki a mesterséges intelligencia által javított menetrend előnyeit a jövőben.

A Toshiba az angliai debütálástól azt várja, hogy világszerte számos kis és közepes méretű vasúttársaság fog érdeklődni a technológia iránt a közeljövőben. Sőt, ha vonatokon beválik a rendszer, akkor később más közlekedési és szállítási eszközökön is alkalmazhatják, mint például hajókon, repülőgépeken vagy buszokon.

- Varga Viktor -

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.