2022. 09. 08. - 17:27

A mesterséges intelligencia és a turizmus

A mesterséges intelligencia és a turizmus
A mesterséges intelligencia lassan, de biztosan utat tör magának a turisztikai ágazatban. Az AI számos módon segíthet időt és pénzt megtakarítani az utazóknak, valamint optimalizálja a szállodai árakra vonatkozó ajánlásokat.

 

Hogyan használják a vállalatok a mesterséges intelligenciát az ügyfelek segítésére és az általános ügyfélkérdések megválaszolására?

A mesterséges intelligenciát már évek óta használják az ügyfélszolgálatban, olyan vállalatok, mint a Google és az Amazon, használják azt az ügyfelek kérdéseire való válaszadásra a chatbotjaikon keresztül. Arra is használják, hogy segítsen a közösségi médiafigyelésből származó adatok elemzésében, hogy előre jelezze a zavarokat és minimalizálja az utazók és a vállalatok veszteségeit. A légitársaságok a mesterséges intelligenciát a járatkésések és járattörlések előrejelzésére használják, a szállodák pedig arra, hogy kedvezményeket ajánljanak az ügyfeleiknek.
 
Összesített turizmus
 
Mesterséges intelligencia a turizmusban
 

Az alkalmazások is kezdik használni a mesterséges intelligenciát, hogy gyors és pontos információkat nyújtsanak az utazással kapcsolatban. A TripIt Pro például képes nyomon követni a járat státuszát, és tájékoztatni a változásokról, valamint információt nyújt a repülőtérről, ahová éppen repülünk. Számos olyan alkalmazás is létezik, amely lehetővé teszi a szállodai árak összehasonlítását, valamint a korábbi ügyfelek véleményeinek keresését.

A mesterséges intelligenciát azonban nem csak a vállalkozások használják a turizmusban - az ügyfelek is kezdik használni. A Google egy tanulmánya szerint az emberek 60%-a utazás előtt az interneten tájékozódik az úti céljáról. Ezen emberek 50%-a a mobiltelefonját használja fő információforrásként. Ez azt mutatja, hogy az utazók személyre szabottabb ajánlásokat keresnek, ha utazásról van szó.

A mesterséges intelligencia kezd nyomot hagyni az idegenforgalmi ágazatban. Segít a vállalkozásoknak időt és pénzt megtakarítani, valamint gyors és pontos információkat nyújtani az ügyfeleknek az utazási terveikről.
 
 
 
T.K.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.