2019. 12. 14. - 12:14

A mesterséges intelligencia hatása az e-kereskedelem világára

A mesterséges intelligencia hatása az e-kereskedelem világára
Az e-kereskedelem egy rendkívül gyorsan növekvő iparág, hiszen míg 2017-ben a globális e-kereskedelem mértéke elérte a 2,3 trillió dollárt, úgy ez 2021-re várhatóan több mint a duplája, 4,88 trillió dollár lesz. A fejlődésben pedig nagy szerepe lesz a mesterséges intelligenciának.

A mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségek fellendítik az értékesítést az e-kereskedelemben, miközben javítanak a felhasználók számára nyújtott szolgáltatások minőségén. Emellett az MI által bővíthető a gyártási kapacitás, sőt, új üzleti lehetőségek létrehozásához is hozzájárul. Az alábbiakban olvasható néhány olyan technológia, ami az e-kereskedelem és a mesterséges intelligencia kapcsolatából született meg.

Szöveghalmazok elemzése
A szöveghalmazok vizsgálata az e-kereskedelmi platformokon található termékadatok szöveges adatainak megértésére szolgál. A mesterséges intelligencia automatikusan elvégzi a termékek besorolását azért, hogy javítsa az információk minőségét, valamint a termékajánlási szolgáltatásokon is fejlődést tudjon elérni.

Az internetes kereskedelem minőségén javíthat a mesterséges intelligencia
Az internetes kereskedelem minőségén javíthat
a mesterséges intelligencia


A gépi olvasás értelmezése
A gépi olvasás megértése az e-commerce weboldalakon lévő termékleírások analizálására szolgál. A szöveges tartalomban található alapvető információk felkutatásával és értelmezésével fontos adatokat tud kinyerni az MI-rendszer, az elemzett szövegből így kinyert adatokkal pedig a természetes nyelvi generációs technológiákkal (NLG) automatizált termékösszefoglalók készíthetőek el.

Az internetes kereskedelem minőségén javíthat a mesterséges intelligenciaÉrzelmi vizsgálatok
A felhasználó érzelmeinek modellezése során a mesterséges intelligencia elemzi a vásárló üzenetének tartalmát, és keres arra utaló jeleket, hogy az üzenet pozitív vagy negatív érzelmi állapotban íródott-e. Az így kinyert viselkedési adatokat felhasználva a rendszer a pozitív érzelmeket fokozhatja megfelelő reakciókkal, illetve enyhítheti a negatív érzelmeket azáltal, hogy megfelelő megoldást kínál az esetleges problémákra.

A legideálisabb termékajánlatok szolgáltatása
Léteznek már olyan MI-alapú eszközök, amely segítségével vizuális módon lehet kiválasztani a felhasználónak a hozzá legjobban passzoló termékeket. Például egy ruha választásakor a rendszer az adatbázisában lévő többezer ruhát tartalmazó képek alapján elemzést készít a felhasználóról, és segít megtalálni a hozzá leginkább passzoló stílust.

- Varga Viktor -

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.