2021. 11. 25. - 07:38

Bejárható 3D-s világgá alakítja a 2D-képek gyűjteményét a mesterséges intelligencia

Bejárható 3D-s világgá alakítja a 2D-képek gyűjteményét a mesterséges intelligencia
Egy mesterséges intelligencia alapú algoritmus képes az állóképeket nagy felbontású, felfedezhető 3D-s világgá alakítani. Ez az új megoldás a filmhatások és a virtuális valóság szempontjából is komoly szerephez juthat a jövőben.

A COLMAP nevű szoftver alapját egy neurális hálózat adja, amelyet egy helyszínről készült képekből álló válogatással, valamint annak durva 3D modelljével képeznek ki. A szoftver a begyűjtött és megfelelően feldolgozott információk alapján képes pontosan megjeleníteni, hogy miként nézne ki a helyszín, bármilyen nézőpontról legyen szó.

A Darius Rückert és kollégái által a németországi Erlangen-Nürnbergi Egyetemen kifejlesztett neurális hálózat abban különbözik a korábbi rendszerektől, hogy képes fizikai tulajdonságokat kinyerni állóképekből. "Megváltoztathatjuk a kamera pozícióját, és így új képet kaphatunk a tárgyról" - mondta Rückert.

A rendszer technikailag képes lenne mindössze már két képből is egy felfedezhető 3D-s világot létrehozni, ugyanakkor ez nem lenne túl pontos. "Minél több képünk van, annál jobb a minőség" - magyarázta a szakember. "A modell nem tud olyan dolgokat létrehozni, amelyeket nem látott előtte".


Kétdimenziós képekből csinál háromdimenziós megjelenítést a mesterséges intelligencia

A generált környezetek legsimább példáinak némelyikéhez 300-350 különböző szögből rögzített képet használnak. Rückert reméli, hogy a rendszer továbbfejleszthető azzal, hogy szimulálja, hogyan verődik vissza a fény a jelenetben lévő tárgyakról, mielőtt eléri a kamerát. Ez azt jelentené, hogy kevesebb állóképre lenne szükség a pontos 3D rendereléshez.

"Idáig a 3D rekonstrukciókból fotórealisztikus képek készítése nem volt egy teljesen automatizált folyamat, és mindig voltak érzékelhető hibái" - vélekedett Tim Field, a New York-i Abound Labs cég alapítója, aki 3D-rögzítő szoftvereken dolgozik.

Bár Field rámutat, hogy a rendszerhez pontos 3D adatok bevitelére van szükség, és még nem működik mozgó tárgyak esetén, de a renderelés minősége már most is páratlan. Szerinte ez a bizonyíték arra, hogy az automatizált fotórealizmus igenis lehetséges.

Field úgy gondolja, hogy a technológiát filmekben vizuális effektek létrehozására és helyszínek virtuális valóságban történő bejárására fogják rövidesen használni. "Ez fel fogja gyorsítani a számítógéppel generált képek gépi tanuláson alapuló renderelésének már most is forró kutatási területét" - tette hozzá.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.