2018. 11. 13. - 08:40

Hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia a munka jövőjét?

Hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia a munka jövőjét?

Az MI három nagyszerű módon érinti a munkát: az egyik az emberi és a gép közötti interakció, a második az intelligens folyamatautomatizálás, a harmadik pedig a fejlett analitika.

Sokan hajlamosak megijedni a mesterséges intelligencia miatt várható, nagy horderejű változásoktól. Pedig az MI már most is igen hasznos dolgokkal szolgál, s a jövőben háromféle módon is segítheti az ember munkáját.

Miről is van szó bővebben?

1.Ember-gép interakció

Az ember és  a gép közötti interakció egyre fejlettebbé válik, a végső cél pedig az, hogy a gépek minél emberibb módon dolgozzanak, reagáljanak.

A robotok/gépek csak most kezdik fejlesztések során felismerni az érzelmeket, az emberi hangot és a leírt szavakat, s ezeknek megfelelően meg tudják változtatni reakciójukat.

A chat-robotok pedig különösen jól mutatják be, hogy a technológia egyre inkább képes felfogni az ember lényegét, reagálva az érzésekre és tevékenységekre. (A Google Siri például már jóval emberibb hangon beszél és jobb az intonációja is).

Ezekkel az előrelépésekkel azonban az embereknek nem kell komplex menüket elsajátítaniuk, vagy tudniuk programozni valamit. A gépekkel való interakció beszélt nyelv alapján történhet, elég, ha feltesznek egy kérdést vagy kijelentenek valamit, a gép önállóan választ ad és asszisztál a feladatok elvégzéséhez. Olyan ez, mintha lenne egy személyi asszisztensünk vagy még két kezünk.

A mesterséges intelligencia több módon segíti a munkát - az elemzéseket is például

A mesterséges intelligencia több módon segíti a munkát - az elemzéseket is például

2.Intelligens folyamat-automatizálás

Az MI az intelligens folyamatautomatizáláson keresztül is hatással lesz a munkára. Bizonyos, emberek által végzett feladatokat a gépek már most is meg tudnak csinálni. A chatbotok például jól helyettesítik az embert.

A robotikus folyamatautomatizálástól a természetes nyelvű dokumentumfordításon át az ügyfélszolgálati ügyek intézéséig, a gépek egyre több dolgot tudnak megoldani, ezek elvégzéséhez kellően intelligenssé válnak és képesek is rá.

S noha bizonyos feladatokat a robotok véghez tudnak vinni, azért teljesen nem helyettesíthetik az embert – még. Ennek oka az, hogy az emberi agy és kreativitás ugyanis olyasmi, amit a gépek még nem tudnak elsajátítani. Az újságírás is ilyen. Érdekes történeteket tud már írni az MI, azonban az írás és szerkesztés színes és stilisztikai elemei egyelőre megmaradnak az embernek.

3.Fejlett analitika

Különösen a vállalkozásokra lesz hatással az MI által segített, fejlett analitika. Az MI az adatok felhasználásával mintákat keres, majd gépi tanulást használ a felfedezésekbe való betekintésre.

Hogyan változtatja meg mindez a munkát?

A fejlett analitika és az MI alapú gépi tanulás az adatminták felfedezésére és az azonosított minták felhasználására szolgál az érték előállításához. Segít a vállalatoknak abban, hogy jobban tervezhessék üzleti tevékenységeiket és jobban megértsék az ügyfeleiket.

Ez a technológia az üzleti vezetők számára lehetővé teszi, hogy betekintést nyerjenek szervezetükbe működésük során, lehetővé téve számukra a bevételek növelését, a költségek csökkentését és az általános vevői elégedettség javítását.

Napjainkban, a digitális korban a vállalatoknak gyorsan és gyakran valós időben kell cselekedniük, melyet a fejlett elemzések nagymértékben megkönnyítenek. Sőt, ezek az analizálások szükségessé is válnak olyan szervezetek számára, amelyek valóban betekintést igényelnek tevékenységükbe és ennek megfelelően cselekszenek.

A mai vállalatok egyre inkább ügyfélközpontúak, ugyanis a digitális technológiáknak köszönhetően értesülnek arról, mi történik, a mindennapi tapasztalatok beszivárognak munkájukba.

Ennek fényében kritikus fontosságú, hogy valóban megismerjék az ügyfelek által kedvelt és nem kedvelt dolgokat, a demográfiai jellemzőket és egyéb tényezőket, amelyek a bevétel és az elkötelezettség növeléséhez kapcsolódnak.

A vállalatok nagyrészt a fejlett elemzés, a gépi tanulás, a tartalom és interakció valós idejű személyre szabása révén érhetik el ezt.

Egy lépéssel továbbhaladva a fejlett MI-technikák felhasználhatók az ügyfelek cselekvéseinek előrejelzésére, ezen információ birtokában pedig a megfelelő digitális csatornán keresztül a megfelelő időben különböző termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak a vásárlók számára.

László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.