Hogyan segít erős üzleti hálózatot teremteni a mesterséges intelligencia?
1. A kapcsolati lista gondozása
Az üzleti hálózat kiépítéséhez kapcsolatokat kell kiépíteni, többek között a meglévő és potenciális ügyfelekkel, partnerekkel, valamint külső szakemberekkel és tanácsadókkal. Minél nagyobb egy lista, annál több lehetőség van benne, ám egyúttal annál nehezebb gondozni is azt.
A mesterséges intelligencia a különböző kontaktadatok megfelelő kezelésével és feldolgozásával új lehetőség felkutatására is alkalmassá válik. Képes ugyanis úgy bővíteni a meglévő listát, hogy az új kapcsolatok relevánsak és üzleti szempontból hasznosak lesznek a vállalkozás számára. A gépi tanulás és a természetes nyelvfeldolgozási technológiák által többek között új partnerek, befektetők, tanácsadók és mentorok állhatnak rendelkezésre, akiket adott esetben nem csupán a vállalkozással, hanem egymással is össze lehet kapcsolni.
2. A megbecsülés kifejezése
Megbecsülni egy üzleti kapcsolatot, vagy akár az alkalmazottakat egy olyan dolog, ami kevés erőfeszítést igényel, mégis meglepő eredményeket tud hozni. A hála kifejezése egy üzleti vállalkozás virágzásának az egyik legszebb módja. Ezzel nem csupán a versenytársak közül lehet kitűnni, hanem erősítheti a kapcsolatot a dolgozókkal, az ügyfelekkel, a partnerekkel stb.
Sokszor elég egy kis figyelmesség, egy apró ajándék ahhoz, hogy elégedettek legyenek azok, akiknek a vállalkozás sikereit köszönhetjük. A mesterséges intelligencia pedig képes arra, hogy a betáplált adatok alapján személyre szabott ajándékötletekkel rukkoljon elő, amelyek biztosan megfelelnek a másik fél elvárásainak. Az MI tehát egy igen korszerű módja tud lenni az üzleti kapcsolatok efféle ápolásának.
A mesterséges intelligencia az üzleti kapcsolatokat is segíti
3. A munkavállalók segítése és megtartása
Természetesen az új ügyfelek felkutatása az üzleti növekedés kulcsa, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy a munka oroszlánrészét mindig az alkalmazottak végzik el. Minél produktívabban tudnak dolgozni, annál inkább lesz fejlődőképes a cég, ezért a munkájukat ott kell segíteni, ahol csak lehet.
A mesterséges intelligencia többek között arra jó, hogy az alkalmazottak terheit csökkentse. Mint például ismétlődő, monoton, időigényes munkák automatizálásával, hiszen a felszabadult időt az emberek arra fordíthatják, hogy más kreatív munkára összpontosítsanak. De az MI adott esetben képes az email interakciókat, a biometrikus adatokat stb. figyelni, és javaslatokat adhat az alkalmazottak munkateljesítményének javítását célzó intézkedésekre.
Az MI-alapú érzelmi elemzés a cégvezetőknek rengeteg segítséget nyújthat abban, hogy lássák, mikor fáradt bele az alkalmazott a munkába, netán mikor került a kiégés határára. Ezután a mesterséges intelligencia ajánlásokat fogalmaz meg arra, hogy miként lehetne javítani a munkavállaló teljesítményén, mivel lehetne motiválni, hogyan lehetne jobbá tenni a körülményeit, és így tovább.
- Varga Viktor -