2020. 06. 21. - 08:00

Képes azonosítani a női orgazmust egy algoritmus?

Képes azonosítani a női orgazmust egy algoritmus?

Megvédte magát a cég, amely állítja: algoritmust épített a nők orgazmusának azonosítására - a közösségi médiában ugyanis nevetségessé tették.

Egy ciprusi székhelyű cég állítja: algoritmusa 86 százalékos pontossággal képes azonosítani a női orgazmust.
 
A Relida Limited közzétette az általa készített prezentációt a Twitteren, s azt több ezerszer újra megjelentették.
 
A vállalat szerint céljuk az volt, hogy segítsenek a fejlesztőknek a szex-technológiai termékek tesztelésében, de munkájukat sokan kinevették.
 
A Twitteren Stu Nugent, a Lelo szexjáték-márka menedzsere tette közzé a posztokat. A BBC is látta a prezentációt, s állításuk szerint „nincs megbízható módszer annak azonosítására, hogy egy nőnek biztosan orgazmusba van”. Statisztikákat is mutattak arról, hogy a nők jó része eljátssza az orgazmust.
 
Az algoritmus valóban képes azonosítani a női orgazmust?
Az algoritmus valóban képes azonosítani a női orgazmust?
 
A Relida kiemelte: ötletük még mindig fejlesztés alatt áll, a bemutatót pedig nem volt közzétételre szánták. Az algoritmus egy korábbi kutatáson alapul, mely a pulzuszám változását figyeli.
 
A BBC-nek küldött e-mailben a cég megjegyzi: az orgazmus azonosítható a pulzusszámmal, mivel a csúcspont elérésekor annak sajátos mintája van.
 
Azt is elmondták, hogy az algoritmust még nem fejezték be, s egy nő alkotta, aki „más nők jólétét tartja szem előtt.” Sosem akarták közvetlenül eladni nőknek vagy férfiaknak ezt az algoritmust – hangsúlyozták. Hozzátették: valójában ez egy túl érzékeny téma és információ, amely további nyomást gyakorolhat a nőkre. Olvasd el: személyre szabott kozmetikai eszközzel rukkolt elő egy kozmetikai cég
 
Stu Nugent Twitterre feltett posztját etikátlannak minősítették. Olvasd el: okosvécét fejleszt a mesterséges intelligencia
 
Ő, mint mondta, megdöbbent, amikor megkapta a diakészletet a LinkedIn-en. „Őszintén szólva már van egy igen robusztus és megbízható rendszerünk annak meghatározására, hogy a dizájnjaink örömet okoznak-e - megkérdezzük az embereket, akik használják őket” – mondta, hozzátéve, hogy az orgazmus nem feltétlenül a megfelelő mutató egy szexuális játék élvezetességének mérésére.
 
A Relida kiemelte, hogy termékük „tisztán a tudományról szól”. Nugent azonban megjegyezte, hogy „olyan problémát old meg, ami soha nem is volt”.
 
Veszélyes ötlet az algoritmusra hagyatkozva orgazmust állítani egy ember szava ellenében – vélekedett a márkamenedzser.
 
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.