2018. 05. 05. - 08:55

Leváltja az applikációt is - a chatbot legjobb felhasználási módjai

Leváltja az applikációt is - a chatbot legjobb felhasználási módjai
A mesterséges intelligencia terén még mindig újdonságnak számít a chatbotok alkalmazása. Egyre több cég használja őket. Kérdés azonban, mely területeken érdemes ezekkel dolgoztatni és miért?
Napjainkban a célzott marketing és a vevők minél megfelelőbb kiszolgálása elsődleges a vállalatok számára. Mivel a chatbotok – melyek egy ideje már jelen vannak a piacon, de a mesterséges intelligencia használata csak mostanság terjedt el – sok tekintetben hatékonyabbak tudnak lenni a fogyasztók támogatása terén, nem kevés cég kezdte el alkalmazni őket.
 
Hatékonyságuk a rendelések feldolgozása, a fogyasztó támogatás (support), az adatvezérelt marketing terén a legjobb. Az első kettőről szó esett cikkünk első felében, de lássuk, mit kell tudni a második kettőről.
 
A célzott marketing terén sokat segíthetnek a chatbotok
A célzott marketing terén sokat segíthetnek a chatbotok
 
Adatvezérelt marketing
 
A chatbotok képesek arra, hogy segítsenek az üzletünknek hatékonyabban adatokat gyűjteni a vásárlókról. Megvan ugyanis a gépi tanulásra való képességük, s ez kiváló eszközzé teszi őket az információ- és adatgyűjtésre. Monitorozni tudják a fogyasztók viselkedését, így például a vásárlási döntéseket, preferenciákat, a beszerzett eszközöket és így tovább, ahhoz, hogy segítsenek a cégeknek sokkal személyre szabottabb ajánlatokat tenni nekik. Képesek ezen felül egyszerre alkalmazni az üzenetküldő szolgáltatásokat és beszélni több emberrel, amely nagymértékben hozzájárul az értékelhető visszacsatolásokhoz.
 
Ezek a chatbotok persze kifinomultabbak és többe is kerülnek. Nagyvállalatok számára ez nem probléma, ám a startup-ok, kisebb cégek jelentősebb bevételt követően szerezhetnek be ilyen chatbotot. Érdemes tudni viszont, hogy ezek a beruházások nyereségessé válnak, amint hatékonyabbá teszik a marketingjüket és a fogyasztók támogatását.
 
Az applikációk eltűnnek?
 
Manapság az üzleti vállalkozások arra koncentrálnak,hogy egyedi applikációk segítsenek nekik kommunikálni vásárlóikkal, sokkal személyesebb szinten. Egy alkalmazás kifejlesztése azonban szintén nagyobb költség. Arról nem beszélve, hogy az emberek okostelefonjai egyre zsúfoltabbá válnak a különféle applikációk miatt.
 
A chatbotoknak azonban nincs szükségük egyedi applikációra ahhoz, hogy működjenek. Ehelyett azokat a már meglévő üzenetküldő alkalmazásokat használják, például a Facebook Messengert, a Slack-et, a WhatsAppot és egyebeket.
 
A jövőben a számos applikációt felválthatja a mesterséges intelligencia vezérelt chatbot
A jövőben a számos applikációt felválthatja a mesterséges intelligencia vezérelt chatbot
 
Nem véletlen, hogy a várakozások szerint a chatbotok egy az egyben le fogják váltani idővel az applikációkat, egyszerű Messengeren képesek lesznek például kommunikálni a vevők kedvenc éttermükkel, anélkül, hogy letöltenék az applikációt.
 
A chatbotok ráadásul fejlődnek, javul a „hozzáértésük”. A vállalatok tehát nem kevés pénzt takarítanak meg azzal, ha alkalmazás készíttetése helyett chatbotra váltanak.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.