2021. 08. 13. - 08:06

Mesterséges intelligencia alapú, önjáró autót készítettek indiai diákok

Mesterséges intelligencia alapú, önjáró autót készítettek indiai diákok
India első vezető nélküli, autonóm, elektromos elven működő négykerekű járművét alkották meg az MIT World Peace University gépészmérnöki és elektronikai és távközlési (E&T) karának végzős hallgatói.

India autóipara az elmúlt évtizedben exponenciálisan nőtt, a gazdaság a globalizációnak köszönhetően javult, és a bankok politikájának köszönhetően a hitelhez való könnyű hozzáférés a négykerekűeket a középosztály számára is egyre elérhetőbbé tette. Már nem csupán az a cél a járművek tulajdonosainak, hogy eljussanak A-ból B-be, hanem hogy ezt minél kényelmesebb, nem utolsó sorban gazdaságosabb formában tegyék.

Az elektromos járművek értékesítése az elmúlt két évben a benzin és a dízel hiánya miatt komoly mértékben emelkedett az országban. A mérnökök folyamatosan dolgoznak azon, hogy a járműveket fejlettebbé tegyék, méghozzá olyan autonóm, vezető nélküli üzemmódokkal, amelyeken a Tesla és a Google is dolgozik.

A Pune városában lévő MIT World Peace University végzőseiből álló csapat a közelmúltban kifejlesztett egy olyan autót, ami a legmodernebb mesterséges intelligencia rendszereket használja. A rendszer fő célja az, hogy csökkentse az emberi hibák okozta balesetek és halálesetek számát.


Mesterséges intelligenciával működő, önjáró elektromos autót mutattak be Indiában

"Az autó a harmadik szintű autonómián alapul, és BLDC motorokat használ, az energiaellátásához pedig lítiumvas-foszfát akkumulátort használtunk" - mondta Yash Keskar, a projekt egyik résztvevője.

"A kormányzást, a gázpedált és a fékeket számos mesterséges intelligencia és gépi tanulási algoritmus segítségével vezérlik. Az algoritmusok számára az adatokat kamerák, mikroprocesszorok, automatizált akcióvezérlő rendszerek és különböző érzékelők szolgáltatják" - részletezte Sudhanshu Manerikar diák.

"Ez a jármű három kilowatt teljesítményű, és négy órát vesz igénybe a töltése, amellyel így negyven kilométeres távolságot képes megtenni. Az ilyen autóknak számos alkalmazási területe van a mindennapos közlekedéstől kezdve a mezőgazdaságon át a bányászatig" - tette hozzá Sourabh Damkale, Shubhanga Kulkarni és Pratyaksh Pandey.

Prof. Prakash Joshi, a MAEER's MIT alapító kurátora a végzősöket kiegészítve elmondta: az első alkalom, hogy egy vezető nélküli autonóm járművet készítettek az egyetem diákjai. A bemutatóra meghívták Pune Smart City vállalat és a metró vezetőségének tisztviselőit is, hogy megtekinthessék a járművet, és kitalálják, miként tudnák a pune-i emberek szolgálatába állítani a technológiát.

Prof. Dr. Ganesh Kakandikar, a projekt vezetője úgy vélekedett, hogy az ilyen elektromos járműveket a metróállomások és a szomszédos területek összekötésére éppúgy használhatják, mint például szállítmányozási célokra, vagy éppen repülőtereken, golfklubokban és egyetemeken is különféle feladatokra.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.