2022. 08. 30. - 10:55

Mesterséges intelligencia pörgeti fel a Porsche digitális átalakulását

Mesterséges intelligencia pörgeti fel a Porsche digitális átalakulását

Az autóipari vállalatok pár éve már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az iparág átalakítására. A Porsche is a digitális átformálódásban látja a jövőt - az SAP Analytics Cloud és az SAP Data Warehouse Cloud segítségével.

Néhány éve már használják az autóipari cégek a mesterséges intelligenciát (MI) és a gépi tanulást (ML) az iparág átalakítására.
 
A Porsche is egy ilyen vállalat, mely 2017-ben rekordeladásokat könyvelhetett el. Az értékesítési tárgyalásokhoz szükséges adatok előkészítése például - amely korábban napokig tartott -, ma néhány óra alatt elvégezhető az SAP Analytics Cloud és az SAP Data Warehouse Cloud segítségével.
 
Ez csak egy példa arra, hogy a felhőmegoldások használata és az adatelemzés globális szinten milyen előnyökkel jár a vállalkozások számára.
 
A Gartner előrejelzése szerint 2025-re a vállalati beruházások a felhőszolgáltatásokba meghaladják majd a hagyományos IT-szolgáltatásokét az elérhető piaci szegmensekben. Ezen felhőmegoldások számos előnyének köszönhető - például a skálázhatóságnak, a rugalmasságnak és a költséghatékonyságnak.
 
A vállalkozások már most is látják a felhő és az adatelemzés előnyeit, s áttérnek a váltásra, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatosan változó digitális világgal.
 
A digitális átalakulás korában még az olyan hagyományos autógyártók is a felhő felé fordulnak, mint a Porsche. A vállalat nagy beruházásokat hajt végre: 2025-ig többet kíván költeni felhőszolgáltatásokra, mint a hagyományos informatikai kiadásokra.
 
Mesterséges intelligencia pörgeti fel a Porsche digitális átalakulását
Mesterséges intelligencia pörgeti fel a Porsche digitális átalakulását
 
Ez jól tükrözi az autóipar előtt álló mai kihívásokat. Az elektromos járművekre való átállás szükségessége mellett a vállalatokra nyomást gyakorol a digitalizálás és a működés automatizálása. A felhő alapvető fontosságú ezen igények teljesítéséhez.
 
A Porsche számára a felhő többről szól, mint egyszerű költségmegtakarításról. A vállalatnak az innováció is rendkívül fontos.
 
A felhőt új üzleti modellek és termékek létrehozására használja, mint például a Porsche Passport előfizetéses szolgáltatása. A felhőszolgáltatások segíthetnek az autóipari vállalatoknak a negyedik ipari forradalom számos kihívásának leküzdésében.
 
Lehetőséget biztosítanak arra, hogy a kereslet változásaihoz igazodva gyorsan és egyszerűen növeljék vagy csökkentsék a kapacitást.
 
Lehetővé teszik továbbá az új termékek és szolgáltatások gyors fejlesztését és tesztelését. Az olyan feladatok automatizálásával pedig, mint a számlázás és az ügyfélszolgálat, segíthetnek a költségek csökkentésében.
 
A felhőre való áttérés természetesen nem mentes a kihívásoktól. Az autóipari vállalatoknak egyedi biztonsági kockázatokkal kell szembenézniük, mivel adataik és termékeik nagy értéket képviselnek.
 
Az új platformokra való átállás pedig nehéz és időigényes lehet. A felhő előnyei ugyanakkor túl nagyok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket. Azok az autóipari vállalatok, amelyek ezen felhőmegoldásokat alkalmazzák, jó pozícióba kerülnek a sikerhez az elkövetkező években.
 
Az SAP Data Warehouse Cloud bevezetésével a Porsche IT Project Management számára lehetővé vált, hogy az összes meglévő rendszert összekösse, s ezzel egyszerűbbé tegye a végfelhasználók számára a hozzáférést az értékes információkhoz.
 
A cég meglátása szerint az adattárolás megtervezésénél érdemes volt az SAP Analytics Cloud segítségét kérni, hiszen ezzel nemcsak az eszközei, hanem a globális viszonteladói hálózata támogatására is számíthatott.
 
„Olyan megoldásra volt szükségünk, amely összeköti az összes meglévő rendszert és a segítségével a végfelhasználók könnyen hozzáférhetnek a szükséges információkhoz. Az adattárolási architektúra átalakítására az SAP Data Warehouse Cloud volt a tökéletes választás, ezt nagyszabású beruházás nélkül is be tudtuk vezetni” – nyilatkozta Markus Hartmann, a Porsche IT Project Management vezetője.
 
A Porsche az SAP Analytics Cloud segítségével áramvonalasította adatbányászati és adatszolgáltatási folyamatait. Ezek korábban meglehetősen időigényesek voltak, az alkalmazottak sok időt töltöttek táblázatok kitöltésével és az adatok böngészésével.
 
A vállalat adatvagyona mostantól valós időben áll rendelkezésre, ami jelentős mértékben megkönnyíti az alkalmazottak életét - mostantól pillanatok alatt láthatják az értékesítési adatokat és más kulcsfontosságú információkat a műszerfalukon, nyomon követhetik a különböző folyamatok előrehaladását.
 
A projekt sikere azt is jelenti, hogy az SAP Analytics Cloudot a szervezet egész területén használják - többek között az ügyfélszolgálati csapatok, a kontrollerek és a HR-szakemberek -, hogy kiaknázzák az előnyeit.
 
Kevés vállalat olyan sikeres a digitális átalakulás terén, mint a Porsche.
 
Azért, hogy az összes adatforrást és rendszert egyetlen, biztonságos és skálázható megoldásba integrálják, az SAP Data Warehouse Cloudhoz fordultak.
 
A felhőalapú adattárház bevezetése javította a munka minőségét az értékesítési területen, azzal, hogy a megfelelő felhasználóknak közvetlen hozzáférést biztosított a szükséges erőforrásokhoz.
 
A Porsche olyan megoldást keresett, amely javítja az adatáramlást és nagyobb kontrollt biztosít számukra az adatszolgáltatás felett. Ezáltal gyorsabban és hatékonyabban reagálhattak a járművezetőik mobilitási és biztonsági igényeire.
 
Az SAP Data Warehouse Cloudnak köszönhetően a Porsche mostantól hatékonyabban gyűjtheti és elemezheti az adatokat, ami segít nekik továbbra is a lehető legjobb élményt nyújtani az ügyfeleiknek.
 
A Porsche a SAP Data Warehouse Cloud bevonásával a jövőben az értékesítési területen kívül is hasznosíthatja az adatmodellezési képességeit. Ez reményei szerint még áttekinthetőbbé teszi a vállalat erőforrásait a különböző területek számára - a hatékonyságot kézzel fogható üzleti eredménnyé alakítja.
 
Az autóipar 130 évvel ezelőtti elindulása óta a gyártók még soha nem szembesültek a technológiai és üzleti kihívások ilyen széles skálájával. A KPMG Global Automotive Executive Survey 2021 kutatása szerint 31 ország több mint 1100 vállalatvezetője számít arra, hogy az autóipar a következő 10 évben jelentős átalakuláson megy majd keresztül.
 
Fotó: porsche.com
 
J.H.GY. - J.L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.