2018. 10. 09. - 09:28
MI robot írja a Burger King hirdetéseit
Meglepő újítást vezetett be az étteremláncolat: a Burger King megengedi, hogy mesterséges intelligencia robot írja a tévéhirdetéseit és egyes szlogenjeit – bár utóbbiak megkérdőjelezhetőek.
Mesterséges intelligencia kezébe adta az irányítást hirdetései szempontjából a Burger King. Az étteremláncolatnak még a szlogenjeit is robot írja újabban, bár ez a szakértők szerint megkérdőjelezhető.
A legjelentősebb, melyet MI készített, a „Chicken Fries For Creep King” (Csirkefalatok a kúszás királyának”.
A Burger King hirdetőcsapata azért vette igénybe a mesterséges intelligencia segítségét, hogy megírja legutóbbi TV-hirdetéseit. A gyorsétterem-láncolat egy új mélytanulási algoritmus béta verzióját tesztelte, annak érdekében, hogy hirdetések sorozatát fejlessze ki.
Csirkefalatokat reklámoz a mesterséges intelligencia a Burger Kingnél
A kutatók megtanították az algoritmust, hogy szlogeneket írjon, több ezer gyorsétterem-reklámmal „táplálva” azt, valamint az ipar kutatásának jelentéseivel.
Ezen adatok használatával az algoritmus képes volt azonosítani a szlogenek kulcsfontosságú mintáit, és azt is, melyek működtek és melyek nem – ennek alapján pedig fejlesztett egy újat.
Az eredmények némileg megkérdőjelezhetőek.
Néhány olyan szlogen, melyet a mesterséges intelligencia kreált, a Chicken Fries For Creep King, a 2 Whopper Friends Near Your Mouth (Két Whooper barát a szád közelében), és a Chicken Tenders For Numbers Numbers Numbers (Kényeztető csirkefalatok sokak, sokak, sokak számára).
Ennek ellenére a Burger King továbbra is folytatja a kampányt.
A legutóbbi hirdetések 2018 októberében kerülnek adásba az Egyesült Államokban.
László Adrienn