2018. 05. 31. - 09:20
Robotok álltak munkába az Aldinál
A népszerű Aldi élelmiszer-láncolat is kihasználja a mesterséges intelligencia adta előnyöket: chatbottal dolgoztat Messenger szolgáltatásában, melyet a Facebookon át lehet elérni.
A mesterséges intelligencia terjedésével az élelmiszer-lánc is bevetette a közelmúltban a robotok nyújtotta könnyítést. Chatbotszolgáltatást indított az Aldi Magyarország a nemzetközi hálózatán belül.
A Facebook Messengeren működő szolgáltatás nagy előnye, hogy 0-24 órában válaszol a vásárlók, érdeklődők kérdéseire. A chatbotnak ugyanis az információkhoz való hozzáférésre minimális időre van szüksége és gyorsan elő is áll a válaszokkal.
Mesterséges intelligencia: a vásárlók kérdéseire chatbot válaszol az Aldinál
A szolgáltatásra való átállás oka az, hogy az Aldi tapasztalatai szerint a kérdések nagy részét meg tudják válaszolni azzal, hogy egy adott oldalra irányítják a vásárlót.
Így hát az efféle megkeresésekre egyszerűen reagálhat a robot is, mely ráadásul időközben egyre többet tud majd, fejlődik a használat közben – mint ahogyan ez a mesterséges intelligencia szoftverekre jellemző.
A chatbot minden egyszerűbb kérdésre választ ad, ezzel segítséget nyújtva az ügyfélszolgálatnak is, mivel nekik csak a bonyolultabb problémákra kell reagálni, illetve akkor, ha a vásárló külön egy ügyintézővel szeretne beszélni.
Mivel a chatbot-szolgáltatás az Aldinál már 2018. május 10-e óta működik, aki a Facebookon ír üzenetet a cégnek, azt elsőként a mesterséges intelligencia rendszer fogja kiszolgálni. Egyelőre úgy tűnik, sokan élnek a lehetőséggel és kérdeznek tőle.
László Adrienn