2018. 05. 02. - 09:50

Tudja, kitől rendel? - A chatbot legjobb felhasználási módjai

Tudja, kitől rendel? - A chatbot legjobb felhasználási módjai

Noha egy viszonylag új koncepcióról van szó a mesterséges intelligencia terén, a chatbotok népszerűsége egyre nő. Érdemes azonban tudni, mely területeken alkalmazható leginkább?

A chatbotok felhasználási területe egyre nő, ugyanakkor fontos tisztában lenni azzal, hol érdemes bevetni ezeket a mesterséges intelligencia alkalmazásával működő robotokat – különösen, ha vállalkozásunk van vagy éppen most tervezzük azt.
 
A chatbotok olyan számítógépes programok, melyeket arra terveztek, hogy képesek legyenek kommunikálni az emberekkel szöveges üzeneteken keresztül. Az utóbbi években azonban már jelentősen javítottak rajtuk a mesterséges intelligencia segítségével.
 
Mesterséges intelligencia: pizzát is egyszerűen meg lehet rendelni chatbot segítségével
Mesterséges intelligencia: pizzát is egyszerűen meg lehet rendelni chatbot segítségével
 
Az üzleti tevékenység javítása érdekében mindenképp ésszerű elgondolkodni a chatbotok bevetésén. Kérdés, miben olyan jók? Mennyire lehetnek a segítségünkre?
A chatbotok hatékonysága 4 területen a legkiemelkedőbb. Lássuk az első kettőt!
 
A rendelések feldolgozása
 
Az élelmiszeripari cégek már több helyen alkalmaznak chatbotokat megrendeléseik feldolgozásában. Pizzakészítők és számos ételkihordó cég igyekszik vásárlóival chatbotok segítségével tartani a kapcsolatot, mi több, azok a chatbottal kommunikálva tudnak rendelni tőlük. Az amerikai Taco Bell étteremlánc chatbotja például igen könnyen kezeli a rendelést, arra is be van programozva, hogy ha plusz dolgokat kér valaki az ételéhez vagy cserélni szeretne egy összetevőt, azt is egyszerűen értelmezi.
 
Az e-kereskedelemben kétségtelenül nagy hasznát veszik a chatbotoknak, s növelik a vásárlók elégedettségét. A chatbotnak egyszerűen meg lehet „mondani”, mit szeretnénk és pillanatok alatt a fogyasztó elé tárja a lehetőségeket, melyek megfelelnek elképzelésünknek.
 
A chatbotok ma már könnyen válaszolnak a kérdésekre
A chatbotok ma már könnyen válaszolnak a kérdésekre
 
Fogyasztó támogatás
 
Sok vállalkozás küzd azzal, hogy mindig megfelelően kezelje a vásárlói kéréseit, kérdéseit, igényeit. Ahogy nő a fogyasztók száma, úgy emelkedhetnek az igények is – egy időben számos ember szeretne például beszélni a vevőszolgálattal. A chatbotokat be lehet integrálni a fogyasztó támogatásba, így több kérdést lehet egyszerre megválaszolni. A komplexebb feladatokat pedig továbbra is az emberek láthatják el.
 
Mindez az ügyfélszolgálatosokat is nagymértékben segítheti, hiszen szükségtelen minden apróság miatt felvenniük a telefont – ezeket az információkat a chatbot is kiadhatja.
 
Érdekesség, hogy a chatbotot be lehet programozni az udvarias hangnemre, illetve a pontosan megválasztott hangnemre egy adott vevő esetében. Mindehhez csak arra van szükség, hogy a chatbotot ellássuk bizonyos információkkal: ilyen a kor, a nem, a fogyasztó társadalmi státusza és egyéb részletek.
 
A cikket folytatjuk.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.