2009. 09. 21. - 05:57

IV. Coop Rally - Versenyben a hazai termékekért

IV. Coop Rally - Versenyben a hazai termékekért
A IV. Coop Rallyn idén is a magyar termékek voltak a figyelem középpontjában.
Évente ősszel, immár hagyományosan, megrendezésre kerül a teljesen magyar tulajdonban lévő Coop Üzletlánc országos autós versenye a minőségi magyar termékekért. Rendszerint az ország egy-egy nagyobb tájegységének útjain folyik a verseny.

 

Az idén Szegedről, a Pick Szeged Zrt. telephelyéről induló versenyzők két tájegységet is érintettek. Az Alföldön és az Északi-középhegységben tíz állomáshelyet felkeresve, a térség kiemelt élelmiszergyártóit, beszállítóit és kereskedelmi központjait látogatták meg, ahol a házigazdák mutatták be tevékenységüket, terméküket.

 

Termékkóstoló

Termékkóstoló a Szerencsi Bonbonnál

 

A mostani versenyt a Gyermely Élelmiszeripari Zrt. csapata nyerte, második helyezettje a Sara Lee Hungary Zrt. lett, melyet a Coop Star Kereskedelmi Zrt. és aTisza-Coop Zrt. közös csapata követte a rangsorban.

 

A 600 kilométeres túrával a szervező Coop Üzletlánc a minőségi magyar élelmiszerekre kívánta felhívni a figyelmet. Naponta 1,5 millió ember keresi fel az 5000 Coop bolt valamelyikét, melyek választékában 80 % feletti arányt képviselnek a magyar termékek. A kezdeményezésükhöz 80 csapat csatlakozott, olyan napi fogyasztási cikkeket gyártó cégek képviseletében, amelyek együtt a kiskereskedelmi piac 15, míg az élelmiszeripar 20-25 százalékát fedik le, és 70 ezer embert foglalkoztatnak, közel 1000 milliárd forintos árbevételt elérve.

 

A rendezvény fővédnöke idén is a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési miniszter, Gráf József volt. A Minisztérium képviseletében Sirman Ferenc és Süth Miklós szakállamtitkár, még versenyzőként is részt vettek a Rallyn. A végig balesetmentesen zajló verseny egyes állomáshelyein pedig parlamenti képviselők és a közélet helyi képviselői, polgármesterek, megyei közgyűlések vezetői találkoztak a résztvevőkkel.

 

Az idei verseny nyitó napjának érdekessége volt, hogy a Co-op Hungary Zrt. vezetői elismerő oklevelet adtak át Csányi Sándornak - akinek a Rally Starthelyét adó, 140 éves Pick Szeged Zrt. is érdekeltségi körébe tartozik - a magyar élelmiszer feldolgozás területén az elmúlt években tanúsított következetes befektetői magatartásáért.

 

Kovács László, Csepeli Lajos, Csányi Sándor és Murányi László

Kovács László, Csepeli Lajos, Csányi Sándor és Murányi László

 

„A jó minőségű magyar termékek forgalmazása nem csak a nemzettudat erősítésének része, de gazdasági érdekünk is, hiszen a hazai foglalkoztatás bővülésével, az adóbevétel emelkedésével a vásárlóerő is nő" - mondta el a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Csepeli Lajos. A versenyképes magyar élelmiszerek piacra jutásának fontosságát emelte ki Murányi László, a Zrt. vezérigazgatója, aki elmondta: a csoport forgalmának 21,6 százalékát kitevő, mintegy 800 saját márkás termék mindegyike hazai forrásból származik.

 

Sirman Ferenc, az agrártárca szakállamtitkár hangsúlyozta: meg kell ismertetni a jó minőségű és a szigorú ellenőrzéseknek köszönhetően biztonságos magyar élelmiszereket a vásárlókkal, és segíteni kell a hazai termelők piacra jutását.

 

Ennek jegyében a rally idején az ország 3500 településén működő Coop minden üzletében a versenyen részt vevő magyar cégek termékeit kínálták akcióban, a verseny útvonalának működő Coop-boltokban pedig színes programokkal várták a vásárlókat.

 

A IV. Coop Rallyn idén is a magyar termékek voltak a figyelem középpontjában, egyrészt mert a vásárlók nagy része,- természetesen az akcióknak és a különféle helyszíni rendezvényeknek köszönhetően is - fokozottan kereste a magyar árukat. Másrészt a verseny rendezői, résztvevői az egyes állomáshelyeken, illetve a rally napi távjainak megtételét követő üzleti és baráti beszélgetéseiken is tapasztalatokat cserélhettek a magyar áruk, termékek jobb piacképességének megteremtéséről, feladatairól.

 

Díjátadó

A IV. Coop Rally díjátadója

 

A Coop Üzletlánc felelősséget érez a Magyarországon előállított élelmiszeripari termékek iránt, és kiemelt figyelmet fordít minőségükre. Céljuk, hogy - mint teljesen magyar tulajdonú, legrégebbi magyar élelmiszerlánc - a minőségi magyar termékeket az érdeklődés középpontjába állítsa, összefogja a magyar termelői és vállalkozói réteget védelmük érdekében, illetve hangsúlyozza, hogy a hazai gazdaság megerősödése szempontjából fontos a jogkövetően, tisztességesen kereskedő cégek hosszú távú állami támogatása, elismerése.

 

BusinessPlus Consulting Kft. - MCOnet

 

Rendezvény Online

Szóljon hozzá a Fórumon!

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.