2022. 04. 10. - 14:09

Állatok animálására tervezett mesterséges intelligenciát készített a Ubisoft

Állatok animálására tervezett mesterséges intelligenciát készített a Ubisoft
A Ubisoft bemutatta a ZooBuilder mesterséges intelligencia eszközt, amelynek segítségével még hatékonyabban még élethűbb állatokat tudnak fejleszteni a videojátékokban.

A ZooBuilder lényegében egy szoftver, amit állatokról készült videofelvételekkel lehet táplálni. Ezeket aztán képkockáról képkockára elemzi a rendszer, mielőtt a vizuális adatokból animált csontvázakat építene fel.

"Az egész úgy kezdődött, hogy nem találtunk egy önkéntest sem, aki beállította volna a mozgáskövető ruhát egy medvén" - tweetelte a Ubisoft La Forge fiókja. A ZooBuilder projekten való munka azonban már évek óta zajlik a kiadóóriásnál, hiszen az első változat már 2020-ban napvilágot látott, amikor egy animációs szakszimpóziumon bemutatták.

A projekt a Ubisoft China AI & Data Labjában indult, de most a Ubisoft La Forge-ban fejlesztik, egy kanadai stúdióban, amely a legújabb akadémiai kutatásokon alapuló technikai prototípusok építésével foglalkozik.


Mesterséges intelligencia teszi élethűbbé az állatok mozgását a Ubisoft játékaiban

Az animátorok egyik problémája az állatokkal kapcsolatban elég nyilvánvaló: mind különböző formájú és méretű, ráadásul különböző csontvázszerkezettel rendelkeznek. A Ubisoft elmondása szerint a ZooBuilder lényegében egy algoritmus, amelyeket az állatokról szóló alapadatokkal és nyers felvételekkel táplálnak. A megtanult mintákból aztán szintetikus vagy mesterséges adatokat hoz létre.

Mindennek van egy gyakorlati vonatkozása is: egy leopárdot nem lehet egy motion capture stúdióba bevinni és ott vizsgálgatni a természetes mozgását. De a fáradhatatlan algoritmusoknak végtelen mennyiségű felvétel mutatható meg.

A ZooBuildert a Ubisoft egyetlen elkészült játékában sem használták még. A kiadó viszont egyértelművé tette, hogy komoly szerepet szán neki a jövőben, és ez elsősorban az animátorok munkáját fogja megkönnyíteni.

Az elképzelés természetesen nem az, hogy a Ubisoft játékai hirtelen tele lesznek mesterséges intelligenciával animált állatvilággal, hanem az, hogy a fejlesztők könnyebben tudjanak 3D-ben teljesen animált állatokat prototipizálni. Ha ez megvan, jöhet az emberi kéz, ami finomíthat a ZooBuilder által előállított dolgokon, hogy végül a végleges formát kapják.

Az elmélet szerint, ha több időt hagyunk az emberi művésznek a csiszolásra és az apró részletekre, miközben a mesterséges intelligenciára bízzuk a munka nehezét, akkor a végeredmény jobb minőségű végtermék lesz. Az első játék, amiben a ZooBuilder feltűnhet, az a Far Cry 8 lehet 2027-ben.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.