2022. 02. 13. - 10:21

Hogyan forradalmasította a mesterséges intelligencia az online játékipart?

Hogyan forradalmasította a mesterséges intelligencia az online játékipart?
A mesterséges intelligencia már a modern élet számos területét befolyásolja. Egyszerű képletek és összetett mesterséges intelligencia rendszerek dolgoznak anélkül, hogy tudnánk róla. Ez pedig a videojátékokban is jelen van, sőt, már évtizedek óta.

A játékfejlesztők a technológia megjelenése óta számos módon használják a mesterséges intelligenciát, de az évek során az alkalmazott megoldások egyre kiforrottabbak és finomabbak lettek. Ma már a játékokba számtalan mesterséges intelligencia-folyamat és program van beépítve.

A procedurális generációt az elmúlt években a No Man's Sky című játék tette népszerűvé. A fantasy-űrjátékban egész bolygókat generálnak menet közben a mesterséges intelligencia segítségével, amiket aztán a játékosok fel is fedezhetnek.

Mindezt pedig most egy magasabb szintre emelik, hiszen a procedurális generálásnak az alapötletét már használják arra is, hogy egy egész játékot generáljanak a semmiből. 2018-ban már az NVIDIA is bemutatta, hogyan lehet a technológiát a jövőben grafikák generálására használni; ekkor jelent meg tőlük egy videó egész városrészekről, amelyeket MI-rendereléssel állítottak elő.


A No Man's Sky már sok évvel ezelőtt magas szinten alkalmazta a mesterséges intelligenciát

Az MI-t a játékokban arra is felhasználták már, hogy a világ legjobbjait legyőzzék. 1997-ben az IBM Deep Blue sakkszámítógépe sokkolta a világot azzal, hogy diadalmaskodott a Földkerekség egyik legjobb sakkjátékosa fölött, míg alig 20 évvel később a Libratus, egy mesterséges intelligenciával rendelkező robot kenterbe verte a világ legjobb pókerjátékosait.

Mindezek ellenére a területen akadnak problémák is, mivel gyakran ezek a játékok szigorúan kutatási célokat szolgálnak. Az egyértelmű és nyilvánvaló célt sokkal könnyebb elérni egy kutatási környezetben, így a kiskereskedelmi és nagy költségvetésű játékok inkább más módon igyekeznek felhasználni a technológiát. A mesterséges intelligencia alapvetően nagy mennyiségű adatot képes elemezni és felhasználni, ez tágabb értelemben pedig a felhasználó általános élményének javítására fordítható.

Vegyük például az online kaszinóipart. A játékosok felhasználói adatai elemezhetők és összegyűjthetők a mesterséges intelligencia segítségével, hogy a játékélményt élvezetesebbé tegyék. Ha pedig a fejlett rendszer elsajátítja a felhasználó saját preferenciáit, akkor az MI biztosítani tudja, hogy a jövőben hasonló játékokat ajánljon, személyre szabva.

Emellett a mesterséges intelligenciát már széles körben használják az ügyfélszolgálatban. Ha egy online játékosnak problémája van, amit be kell jelentenie, akkor gyakran az élő diszpécserhez fordul. Sok probléma azonban megoldható néhány egyszerű hibaelhárítással, és itt jön képbe az MI, ami könnyedén végigvezetheti a felhasználókat a folyamaton. Ha pedig az ügy bonyolultabb, akkor a mesterséges intelligencia automatikusan összekapcsolja a felhasználót egy képzett szakemberrel.

A felhasználási területekben rejlő potenciál tehát igen magas. Egyelőre még csak a mesterséges intelligencia által nyújtható lehetőség felszínét kapargatják a fejlesztők, és ezt olyan játékok is bizonyítják, mint a No Man's Sky. Jelenleg pedig a nagyobb és drágább videojáték-címek távol is maradnak ettől a technológiától, hiszen az MI kockázatos is tud lenni, mert könnyen átveheti az irányítást a nagy költségvetésű címekért felelős fejlesztőktől.

A fejlődés alapját tehát a független stúdiók biztosíthatják, akiknek van idejük, terük és lehetőségük kíváncsiskodni azzal kapcsolatban, hogy miként érhetők el újabb nagy előrelépések a mesterséges intelligenciával felturbózott játékok terén.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.