2018. 04. 15. - 08:00

Képesek hallgatózni az algoritmusok?

Képesek hallgatózni az algoritmusok?

Ilyen is létezik? Nem állítja az Amazon vállalat, hogy hallgatná a vásárlók beszélgetéseit a célzott hirdetések érdekében, de felröppent a hír, hogy kifejlesztettek egy „hang-szippantó” algoritmust.

Különös hírek terjednek az Amazon háza tájáról. Nem arról van szó, hogy kihallgatnák a fogyasztók beszélgetéseit a célzottabb hirdetések felkínálása érdekében, de megjelent egy információ, miszerint „hangszippantó” technológiát szabadalmaztattak a közelmúltban, mint új mesterséges intelligencia vívmányt.

A találmány lényege, hogy hallgatja a beszélgetéseket és a termék profilt  aszerint dolgozza ki, mit kedvelnek a vásárlók és mit szeretnek kevésbé. A jelentés szerint az Amazon hangszórókon keresztül alkalmazná a technológiát.
 
Az Amazon első Alexa hangszóróját 2014-ben mutatták be
Az Amazon első Alexa hangszóróját 2014-ben mutatták be
 
A cég állítja, a technológia „nem hallgatózik” annak érdekében, hogy jobban megcélozhassa a vásárlóközönséget. A 2014-ben megjelentetett Amazon Echo hangszórók képesek zenét játszani, híreket olvasni, időzítőt beállítani az Alexa szolgáltatás segítségével.
 
Az új szabadalom azonban olyan algoritmust használ, amely teljes beszélgetéseket képes hallgatni, s az „okozó” szavakra koncentrál, mint például „szeretem”, „kedvelem”, hogy kiderítse, mi motiválja leginkább a fogyasztókat. A dokumentum szerint a rendszer ezután "célzott hirdetési és termékjavaslatokat" kínálhat.
 
Az Amazon leszögezte, nem a vásárlók hangfelvételeit használja a célzott reklámozásra.
 
Az Echo hangszórók zenét játszanak és híreket is olvashatnak
Az Echo hangszórók zenét játszanak és híreket is olvashatnak
 
„Komolyan vesszük a magánélet védelmét és több réteg adatvédelmet építettünk az Echo eszközökbe. Számos vállalathoz hasonlóan számos előretekintő szabadalmi bejelentést nyújtunk be, melyek feltárják az új technológiák teljes lehetőségeit. A szabadalmak használatba vétele több évet vesz igénybe, s nem feltétlenül tükrözik a termékek és szolgáltatások jelenlegi fejlődését” – közölték sajtóközleményükben.
 
A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg szintén elmondta, hogy cége hallgatna beszélgetéseket a célzottabb hirdetések érdekében.
 
László Adrienn
 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.