Álláshirdető portálok munkáltató szemmel
Ahhoz, hogy egy cég sikeres lehessen megfelelő alkalmazottakra is szükség van, akiket aztán meg is tudunk tartani. A legmegfelelőbb munkavállalók megtalálása sokszor nem egyszerű feladat, függetlenül attól, hogy milyen iparágról van szó. Természetesen többféle módszer is létezik új munkatársaink megtalálására, illetve az egyes pozíciók betöltésére. A nagyvállalatok gyakran keresnek az egyes pozícióra „belső embert”, tehát cégen belül keresnek megfelelő szakembert, hogy betöltsenek egy pozíciót.
Munkaerő keresés hatékonyan hirdetéssel
Az álláshirdetés feladása manapság egyáltalán nem bonyolult feladat, és rengeteg lehetőség van rá. Általában akkor szokták használni ezt a módszert a cégek, ha olyan munkakörre keresünk kollégát, ahol általános képzettség szükséges, esetleg egy könnyen tanítható munkakörről van szó. Jellemzően az úgynevezett "ugródeszka munkakörökre" keresnek így embereket, illetve akkor, ha olyan pozícióról van szó, ahol nagy a kiégés veszélye.
A hirdetésre manapság rengeteg lehetőség van. Megtehetjük, hogy valamilyen újságban adunk fel hirdetés, bár ez manapság egyre ritkábban válik be, hiszen a legtöbben nem nagyon olvasnak nyomtatott sajtót, inkább a neten böngésznek a napi hírek vagy épp az álláshirdetések között. A munkaügyi központokban is van lehetőség betöltendő pozíciókat hirdetni, ez némiképp hatékonyabb, mint az újsághirdetés. A legnagyobb hatékonysága manapság a netes álláshirdetéseknek van.
Miért használjunk fizetős szolgáltatást az ingyenes hirdetések helyett
Manapság nagyon népszerűek a marketplace oldalak, illetve a közösségi média hirdetési felületei is, ugyanakkor érdemes megfontolni, hogy valóban jól járunk-e ezekkel. Az állásajánlatokat persze célszerű megosztani a közösségi médiás felületeinken, esetleg releváns csoportokban, viszont az ingyenes hirdetés nem feltétlen hoz eredményt minden iparágban, illetve minden cég esetében. Ha kisebb vállalkozásról van szó, akkor megérhet egy próbát az ingyenes hirdetés, de ha egy nagyvállalatról van szó, vagy valamilyen speciális képzettség, végzettség is szükséges az adott pozíció betöltéséhez, akkor nem biztos, hogy hatékony lesz a keresés a Facebook vagy akár a Jófogás segítségével.
Az álláskereső portálok között is akad olyan, amelyet ingyenesen lehet használni, de érdemes megfontolni a fizetős oldalakra történő regisztrációt, különösen, ha rendszeresen keresünk új munkaerőt, és nemcsak helyi szinten szeretnénk hirdetni. Az álláskereső portálok segítségével nagyon sokan keresnek új állást, így hatékonyabban találhatjuk meg ezen oldalak segítségével új alkalmazottainkat.
J.M