2023. 09. 15. - 09:59

Álláshirdető portálok munkáltató szemmel

Álláshirdető portálok munkáltató szemmel

Ahhoz, hogy egy cég sikeres lehessen megfelelő alkalmazottakra is szükség van, akiket aztán meg is tudunk tartani. A legmegfelelőbb munkavállalók megtalálása sokszor nem egyszerű feladat, függetlenül attól, hogy milyen iparágról van szó. Természetesen többféle módszer is létezik új munkatársaink megtalálására, illetve az egyes pozíciók betöltésére. A nagyvállalatok gyakran keresnek az egyes pozícióra „belső embert”, tehát cégen belül keresnek megfelelő szakembert, hogy betöltsenek egy pozíciót.

Az sem ritka, hogy fejvadászcéget bíznak meg, ha olyan pozícióról van szó, melynek betöltése más módszerrel, például hirdetéssel nem volt, vagy lehet sikeres. De vezetőket is gyakran keresnek ezzel a módszerrel. A legelterjedtebb módszer mégis a hirdetés, vagyis valamilyen platformon, újságban vagy a neten álláshirdetést adunk fel. A hirdetés egy hatékony módszer, de nem minden esetben. https://debrecenallas.hu/munkaado/arak

 

 

Munkaerő keresés hatékonyan hirdetéssel

 

Az álláshirdetés feladása manapság egyáltalán nem bonyolult feladat, és rengeteg lehetőség van rá. Általában akkor szokták használni ezt a módszert a cégek, ha olyan munkakörre keresünk kollégát, ahol általános képzettség szükséges, esetleg egy könnyen tanítható munkakörről van szó. Jellemzően az úgynevezett "ugródeszka munkakörökre" keresnek így embereket, illetve akkor, ha olyan pozícióról van szó, ahol nagy a kiégés veszélye.

 

A hirdetésre manapság rengeteg lehetőség van. Megtehetjük, hogy valamilyen újságban adunk fel hirdetés, bár ez manapság egyre ritkábban válik be, hiszen a legtöbben nem nagyon olvasnak nyomtatott sajtót, inkább a neten böngésznek a napi hírek vagy épp az álláshirdetések között. A munkaügyi központokban is van lehetőség betöltendő pozíciókat hirdetni, ez némiképp hatékonyabb, mint az újsághirdetés. A legnagyobb hatékonysága manapság a netes álláshirdetéseknek van.

 

Miért használjunk fizetős szolgáltatást az ingyenes hirdetések helyett

 

Manapság nagyon népszerűek a marketplace oldalak, illetve a közösségi média hirdetési felületei is, ugyanakkor érdemes megfontolni, hogy valóban jól járunk-e ezekkel. Az állásajánlatokat persze célszerű megosztani a közösségi médiás felületeinken, esetleg releváns csoportokban, viszont az ingyenes hirdetés nem feltétlen hoz eredményt minden iparágban, illetve minden cég esetében. Ha kisebb vállalkozásról van szó, akkor megérhet egy próbát az ingyenes hirdetés, de ha egy nagyvállalatról van szó, vagy valamilyen speciális képzettség, végzettség is szükséges az adott pozíció betöltéséhez, akkor nem biztos, hogy hatékony lesz a keresés a Facebook vagy akár a Jófogás segítségével.

 

Az álláskereső portálok között is akad olyan, amelyet ingyenesen lehet használni, de érdemes megfontolni a fizetős oldalakra történő regisztrációt, különösen, ha rendszeresen keresünk új munkaerőt, és nemcsak helyi szinten szeretnénk hirdetni. Az álláskereső portálok segítségével nagyon sokan keresnek új állást, így hatékonyabban találhatjuk meg ezen oldalak segítségével új alkalmazottainkat.

 

J.M

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.