A kínai autóeladások csökkenő tendenciát mutatnak

Ami a kínai autóiparban tapasztalható 2011-ben nagyon hasonló a 2004-es évhez.
Hét évvel ezelőtt az iparág lassulást és gyengülést mutatott az előző 2003 évi szárnyaláshoz képest. Idén három fő kérdés volt jelen az autó piacon: az irányvonalak vagy vezérelvek megváltoztatása, viták a közös márkákról és a helyi márkákkal szemben támasztott kihívások. A szabályozás tekintetében a két éves jármű forgalmi adó csökkentésének 1,6 literes vagy az alatti személygépkocsikra vonatkozó rendelkezését az év elején törölték. Másrészt Peking és Guiyang jármű forgalomba helyezési korlátozást vezetett be.
Hullámzik az autóipar forgalma Kínában
Ezek az intézkedések negatívan hatottak az iparág forgalmára. Szinte az összes JV autógyártó csatlakozott a trendhez, hogy közös alsóbb márkákat fejlesszenek és mutassanak be, a szabályok ellenére, hogy az alsóbb kategória iránti igényt kielégítsék. Az ellenzők ugyanakkor úgy vélik, hogy a közös márkák mögött nincs elég saját fejlesztés és ezek a főbb technológiák a külföldi partnerek kezében maradnak. A bennfentesek emellett aggódnak, hogy a közös márkák modelljei elnyomják esetleg lesöprik a saját típusokat, mint a Geely vagy a Chery. Az első félévi adatok alapján a Great Wall egyike lett azon kevés kínai gyártónak, akik nyereséggel zárták ezt az időszakot, míg a BYD eladási gondokkal küzdött.