2009. 05. 07. - 06:17

Győztesek génjeit hordozva - Audi R8

Győztesek génjeit hordozva - Audi R8

A győztesek génjeit hordozó Audi sportkocsi kiemelkedő technikai színvonala és teljesítménye minden tekintetben feledhetetlen a vezetési élményben mutatkozik meg.

Tekintse meg az Audi R8 videóját!

 

 

Az első R8 versenyautó egy prototípus volt, amiből a motor kicsit lebutítva átkerült az utcai R8-ba is. A mostani R8 GT3 az utcaiból autóból épült, hiszen a jövőre induló új kategória, a GT3 csak kevesebb lehetőséget ad a tervezők kezébe, de ennek okán a kategória is olcsóbb.

 

Az új R8 GT3-ról viszonylag keveset tudni, de egy versenyautónál ez nem is baj, hiszen majd az eredmények döntik el, hogy mennyire jól sikerült. Lehet itt azzal dobálózni, hogy a 4,2 literes V8-as motorja 500 lóerős lett, és az is újdonság, hogy az autóba egy hatsebességes szekvenciális váltó került.

 

Audi R8

Audi R8 - A győztesek génjeit hordozva

 

 

Az Audi R8 500 lóerős GT3-változatával az Audi Sport 2009 őszétől első ízben kínál kifejezetten az ügyfélsport céljaira kifejlesztett versenyautót. Az AUDI AG ügyfélsport-programjának logisztikai és gyártási feltételeit Ingolstadtban, Neckarsulmban és Győrben az elkövetkező hónapok során kívánják megteremteni.

 

Az Audi R8

Igazi versenyautó az R8

 

 

Az Audi R8 a szériaközeli GT3-előírások szerint készül, így számos országos és nemzetközi versenysorozatban is rajthoz állhat majd.

 

Hátsó rész

Az Audi R8 a szériaközeli GT3-előírások szerint készül,

 

 

Mivel e GT3-szabályzás nem engedélyezi az összkerékhajtást, az Audi R8 a GT-autókra jellemző hátsókerék-hajtással készül, s az erőátviteli rendszerben új fejlesztésű, hatfokozatú szekvenciális sport-váltómű dolgozik majd. A futómű szinte kizárólag sorozatgyártású elemekből épül fel, a széles körű biztonsági csomag pedig a legmagasabb fokú passzív biztonságról gondoskodik. A versenypályán szükséges leszorító erőt az átdolgozott orrkialakítás és a nagyméretű hátsó szárny biztosítja.

 

Bemutató

Audi R8 - Figyelemreméltó, stílusos megjelenés

 

 

Aerodinamikailag is tovább fejlődött az autó, plusz egy kisebb fogyókúrán is átment, miközben természetesen belekerültek a szükséges biztonsági, és versenysportos kiegészítők. A lengéscsillapítók is a versenysportban használatos több paraméter szerint állíthatóra cserélődtek, és a fékek is jóval komolyabb igénybevételnek is megfelelnek.

 

Az „R16" belső jelzéssel ellátott Audi R8 versenyautót az Audi Sport irányítása alatt fejlesztették ki. Az első prototípus augusztus közepén, Frank Biela gyári pilótával a volánja mögött már sikerrel bemutatkozott.

 

 

A különböző európai versenysorozatokban futott első tesztek a 2009-es versenyszezonra, a vásárlói kiszállítások pedig jövő év őszére várhatók.

Az ügyfél-példányok gyártására az Audi Sport, valamint az Audi R8 utcai változatának neckarsulmi sorozatgyártásáért is felelős quattro GmbH, illetve a győri Audi Hungaria Motor Kft. együttműködésében kerül sor.

 

(Forrás: audi.hu)

 

Márkafüggetlen Autó Online

 


Szólj hozzá a fórumon! MCOnet Fórum



Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.