2010. 02. 10. - 05:00

Toyota Verso Sol 1, 8 CVT

Toyota Verso Sol 1, 8 CVT

Multidrive S: ez a neve annak a fokozatmentes automataváltónak, amiért imádni és utálni is lehet a Toyota európai egyterűjét. A CVT - váltós autó azoknak való, akik nem sietnek.

A modern kori alkalmazott gondok helyett legfeljebb kihívásokkal találkozik GDP-termelés közben, és ezeket kreatívan, fejlett együttműködési készséggel, precíz, pontos munkaerőként oldja meg Megnyugtató érzés beülni egy Toyota Versóba. Ülése nemigen tart, de kényelmes, az ízlésesen elkészített műszerfal kellemes narancssárga derengéssel pihenteti az idegeket. Szinte már haza is értél - üzeni az autó, békéje majdnem az otthonunk részévé teszi a hazavezető úton.

 

Toyota Verso oldalnézetből a folyóparton

 

Toyota Verso Sol 1, 8 CVT

 
Az autó viszonylagos rövidsége ellenére is olyan tágas, hogy senki nem sivalkodik helyszűke miatt. Még a harmadik üléssorban is elhelyezhetőek felnőtt egyedek, nem nekik való, de rövidtávon kibírják. A mindennapokban a Verso jól helytáll és legfeljebb olyan apró dolgok, idegesít az embert, mint a tükörállításból kispórolt világítás. Városban könnyű vele az élet: átlátunk a legtöbb személyautó felett, a váltó mindent elintéz helyettünk, a tolatókamera segít parkolni, csak eső ne essen. A saras vízzel televert optika helyett ezerszer többet érne egy sima tolatóradar.

 

Toyota Verso a vezető felőli oldalról nézve

 

Toyota Verso a vezető felőli oldalról nézve


Nagy türelmet igényel, ha szeretnék égve látni a csekély fogyasztást, jelző lámpácskát a műszerfalon. Ilyenkor a motor beáll 1200 körüli fordulatra és a fokozatmentes váltó egyre hosszabb áttételpárok beállításával, gyorsítja az autót. Tehát a fordulatszám nem nő, a kocsi mégis gyorsul, de ez csak olyan enyhe gázadással működik, hogy a BKV buszai, huss mint  a madár húznak el mellettünk. A kipufogó- és a szívószelepek vezérlésén túl a szívószelep nyitásának mélységét is folyamatosan változtató motornak van egy másik oldala. A négyhengeresből nem lehet kihozni az állatot, de bizonyított, amikor kislányunk születése előtt átvágtam vele a városon.

 

 

A Toyota Verso bemutató videója


Végig 5000 és 7000 között, a váltót sportmódban használva a Verso 1, 8 hirtelen megtáltosodott. Az álmosnak tűnő motor nagy fordulaton élt, végre nemcsak papíron volt velünk 147 lóerő. Ha kell, kézbe vehetjük a sebességváltást is, manuális üzemmódban hét áttételpárt lehet kapcsolni. Városi használatra kár megadni az ezerhatosnál 460 000 forinttal drágább, 1, 8 literes benzines felárát, de hosszabb utakra más lehet a helyzet, főleg ha az új CVT - automata váltóért is hajlandó valaki a zsebébe nyúlni. Hosszabb úton a fokozatmentes váltó kényelmesen alacsonyra ejti a fordulatot, 160-nál 3000 körül jár a mutató. Az áramvonalas Verso csendes és autópályán takarékos is.

 

A Toyota Verso a hátsó ülések felől

 

A Toyota Verso a hátsó ülések felől


Bár belvárosban mért 10, 2 liter sem túlzás egy benzines, automataváltós egyterűtől, a rosszabb légellenállású Versóval sztrádán elérhető 7, 5 liter végképp jó eredmény. A 7 515 000 forintba kerülő Verso teljes mértékben az utazásról szól, nem a vezetésről. A Versók közül az 1, 8-as benzines félmillióval drágább, de nem sokkal erősebb az ezerhatosnál, és ugyanennyivel kerül kevesebbe, mint a kétliteres dízel. Az 1, 8-as változat a kényelmes CVT - váltóval is elérhető.


(Forrás: Toyota Hivatalos Honlapja)


Szóljon hozzá a fórumon!

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.