Új támogatási politika az üzemanyag takarékos autókra Kínában

Az üzemanyag takarékos autókat támogató kezdeményezés 2010 június 1-jén indult több, mint 400 modellt és 2 millió járművet érintve. A besorolás szerint a benzin vagy gázolaj hajtotta nem hybrid vagy alternatív üzemanyaggal működő személyautóra vonatkoznak a szabályok, aminek a lökettérfogata maximum 1600 köbcenti. Továbbá a fogyasztásának teljesítenie kell a táblázatban szereplő értékeket.
Az új fogyasztás - súly táblázat gépkocsikra Kínában
A szabvány az autókat két csoportra osztja. Az első csoportba az egy vagy két sor üléssel és manuális sebességváltóval rendelkezők tartoznak. (A táblázatban MT) A másikba azok tartoznak, amikben három vagy több sor ülés van vagy nem manuális a sebességváltó, ide tartozik az AT, DCT, AMT, CVT is. (A táblázatban AT-vel jelölve) Az üzemanyag fogyasztási korlátok nem rögzítettek, az autó súlyától (CM kg-ban) függnek. Az eredeti szabványt nem volt túl nehéz teljesíteni a gyártóknak, így például egy 1500 kg-os közepes méretű automata váltós szedánra 8l/100km volt a limit. Így az 1,6 literes autók többsége hozzájutott a 3000 jüan támogatáshoz. Az új szabályok azonban szigorodtak 2011 október 1-től. A limit az 1430kg-nál könnyebbe autóknak 7,2%-9,3%-al csökkent. Valamint 1430kg felett nem számít a súly, így egy kategóriába esik a VW Passat és a Golf is. Az új szintet mindössze 49 modellnek sikerült teljesíteni így a maradék 85% lemaradt a támogatásról. A 49-ből 27 típus közös nagyvállalatok terméke, míg 22 helyi márkák képviselője. Ezeket kizárólag kézi váltóval szerelik, mert automatával nem teljesítenék a limitet. Ezzel kívánnak hosszú távon lendületet adni a helyi márkáknak.