2021. 11. 22. - 08:00

Úttörő lesz a Continental következő önvezető rendszere

Úttörő lesz a Continental következő önvezető rendszere
Várhatóan 2024-ben építik be először a járművekbe a Continental vállalat következő szintű önvezető rendszerét. 
Jól halad a Continental önvezető rendszerek irányába végzett kutatási-fejlesztési folyamata, amelyet az is megerősít, hogy 2024-től már beépíthetik az új járművekbe a cég innovatív rendszerét. A Continental már hármas szintű önvezető rendszereket készít, amelyek bonyolultabb manőverekre is képesek. Az úttörőként jellemzett rendszer nagy sebesség mellett is képes önálló irányításra és komplex manőverek végrehajtására. 
 
A Continental AG egy piacvezető német autóipari nagyvállalat, amely autóabroncsok, fékrendszerek, autó biztonsági technológiák, erőátviteli és alváz alkatrészek, tachográfok és számos autó- és szállítmányozás-ipari alkatrészek gyártását végzi szerte a világon. A Continental az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fejlesztésre, főleg az önvezető rendszerek létrehozására. 
 
continental_torzs
A hármas szintű önvezető technológia 130 km/h-ig képes biztonságos manőverezésre
 
A legújabb fejlesztésük a Continental Next Generation Driving Planner nevet kapta. A technológia rengeteg adatot gyűjt a szenzorok segítségével és ezek alapján fogja meghatározni, hogy milyen manővereket hajtson végre, akár nagy sebesség mellett is. 
 
A hármas szintű önvezető rendszer azt jelenti, hogy meghatározott körülmények között a jármű már képes egyes vezetési és manőverezési műveleteket önállóan elvégezni. A hármas szintű besorolás az autópályákon is megengedett 130 kilométer/órás sebességig tart, tehát eddig a sebességhatárig működőképes. A technológia több másodperccel képes előre jelezni az egyes közlekedési szituációkat, így még időben irányítja a megfelelő irányba az autókat. 
 
A Continental fejlesztése attól lesz olyan egyedülálló, hogy hossz- és oldalirányú mozgásokat is képes egyidejűleg kiszámítani, míg a mai technológiák csak egy irányba képesek megtervezni és végrehajtani a manővereket. 
 
A rendszert 2024-től építhetik be a járművekbe. 
 
Forrás és kép: AutoPro, Continental 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.