2020. 09. 29. - 12:10

Hogyan javítsunk a gyermekek alvásán?

Hogyan javítsunk a gyermekek alvásán?

A gyermekeket olykor nagyon nehéz ágyba parancsolni. Amíg pedig picik, sokszor körülmények az elaltatásuk. Hogyan segíthetjük elő a jó alvást?

A gyermekeknek – ahogyan a felnőtteknek is – szükségük van a pihentető és kellő mennyiségű alvásra.
Kisgyermekkorban azonban ez gyakran nehezen kivitelezhető. A kicsi nem hajlandó időben elaludni, éjjel felkel, a nagyobbacska hisztizik, hogy nem akar aludni menni.
 
Van-e mód arra, hogy a jó alvást elősegítsük? Íme néhány tipp.
 
1.Ösztönözzük az alvást: a babáknak 12 és 35 hónapos kor között 12-14 óra alvásra van naponta szükségük.
 
A 3-5 éves gyermekeknek 11-13 órára, míg a 6-12 esztendő közöttieknek 10-11 órányi pihenés kell. Fontos, hogy ezt megkapják! A fáradt gyermek hajlamosabb a betegeskedésre, arra, hogy baleset éri, hogy elhízik és problémái lesznek a tanulással.
 
Van mód a pihentető alvás elősegítésére
Van mód a pihentető alvás elősegítésére
 
2.Pólyázzuk be az újszülöttet: tanulmányok szerint a csecsemők kevésbé ébrednek fel éjjel és tovább alszanak a többieknél, ha be vannak pólyázva. Ilyen módon ugyanis a saját mozgásaik nem ébresztik fel őket.
 
3.Segítsünk az éjszakai félelmeken: legyen a szobában egy kis fény, hogy ne tűnjön az éjszaka annyira félelmetesnek. Segíthet egy szórófejes flakon is, amelyet „varázsvízzel” töltünk fel, hogy távoltartsa a szellemeket és koboldokat – és ezzel este befújjuk a helyiséget. Anya és apa fotója az ágy mellett pedig arra emlékezteti a csemetét, hogy a szülei figyelik – éjjel is.
 
4.Vegyük szigorúan a lefekvési időt: minél jobban ragaszkodunk az adott időhöz, annál jobbak az esélyeink arra, hogy a gyermek belső óráját beállítsuk és magától elálmosodjon.
 
5.Vegyük rá a gyermeket a pihenésre azzal, hogy mielőtt közeleg az alvás ideje, „lelassítjuk” őt. Kapcsoljuk ki a tévét, játszunk sima kártyával, olvassunk mesét neki, vagy pihenjünk azzal, hogy felidézzük a mai napon történteket.
 
6.Ne hagyjuk figyelmen kívül a délutáni pihenőt. Ösztönözzük a megfelelő szundizási szokásokat azzal, hogy minden nap ugyanakkor letesszük a gyermeket kicsit aludni – ugyanarra a helyre, ahol éjszaka alszik. A lurkók számára előnyös, ha délután alszanak, 4 éves korukig. Igyekezzünk nem feladni ez előtt a délutáni alvásukat.
 
László Adrienn

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.