2021. 11. 05. - 12:17

Még mindig kimagaslóan teljesít az online kereskedelem

Még mindig kimagaslóan teljesít az online kereskedelem
Kiválóan teljesít a hazai e-kereskedelem, legalábbis ezt mutatják a szektorról készített jelentések. De milyen folyamatok húzódnak meg a háttérben és milyen trendek várhatók a következő években? Ezeknek a kérdéseknek igyekeztünk utánajárni.
A korábbi lineáris növekedésnek a koronavírus-járvány vetett véget; a felhasználói viselkedés jelentős mértékben változott, az online szektor bevételei ugrásszerűen nőttek. Persze a valóságban mindez kicsit bonyolultabb.
 
Érdemes megérteni, milyen tendenciák határozzák meg a hazai e-kereskedelmet. Különösképpen fontos ez azok számára, akik a jövőben webáruház nyitását tervezik. A megkérdezett marketingmenedzser arra hívta fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány idején mért növekedés hátterét a szakma sokáig félreértette, illetve félremagyarázta.
 
Sokáig a vásárlói bázis növekedése jelentette a növekedés egyik fontos motorját, de a növekedési plafon egyre inkább éreztette a hatását, vagyis egyre kevesebben maradtak azok, akik még soha nem vásároltak az online térben, de megszólíthatók. A növekedési plafon hatása olyannyira erősnek bizonyult, hogy még a pandémiai időszakában sem ugrott meg az új vásárlók száma.
 
Ellenben a tavalyi évben jelentős növekedést mutatott az átlagos megrendelési érték, a 2020-es évben 18-20 százalékkal többet költöttünk a rendeléseink során, mint korábban. Azonban azt is tudni kell, hogy ez a mutató jellemzően az infláció mértékéhez viszonyul, gyakorlatilag nem növekszik – a tavalyi évet leszámítva. A 2021-es esztendő első félévében az átlagos megrendelési érték 1%-os csökkenést mutatott az előző év azonos időszakához viszonyítva.
 
black_friday_torzs
Meghatározóvá vált az online kereskedelem
 
A növekedést megbízható módon elsősorban a vásárlási gyakoriság képes szolgáltatni. Ennél a mutatónál jelentős növekedést látunk évről-évre. A jelenlegi tendenciák alapján gyakorlatilag kijelenthető, hogy ez az érték eredményezi majd a teljes e-kereskedelmi szektor növekedését 2021-ben.
 
A webáruházak nem véletlenül igyekeznek minél nagyobb hangsúlyt fektetni a vásárlók megtartására. Minden online kereskedő jól tudja, hogy az új vásárlók elérése költséges, a visszatérők megszólítása viszont sokkal olcsóbb lehet. Éppen ezért szívesen alkalmaznak olyan megoldásokat, amelyek a hatékonyságukat segítik; gondoljunk a különböző hűségprogramokra, a saját csomagautomata hálózatokra, a saját vásárlói adatbázisokra és direkt marketing megoldásokra. Ez alapján látható, hogy a vásárlók megtartása továbbra is kifejezetten erőforrásigényes feladat.
 
A vezető e-kereskedők jelentős mértékű leárazásokkal igyekeznek megszólítani az új vásárlókat. Erre kínál nagyszerű alkalmat a Black Friday leárazássorozat, amely elsősorban az online térben jelenik meg nagy árukészletekkel. A fizikai üzletek számára elsősorban imázs-esemény lehetőségét tartogatja.
 
Sok piaci szakértő úgy véli, hogy a következő évek némileg lassuló, de továbbra is dinamikus növekedő e-kereskedelmet hoznak majd. Ezt támasztja alá az összesített növekedést leíró mutatók alakulása.
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.