2010. 01. 10. - 19:02
A Közel-Kelet leghosszabb metróhálózata Dubaiban

A fejlődés Dubaiban a tömegközlekedést sem hagyta háttérben. Az Egyesült Arab Emírségben a Közel-Kelet legnagyobb vasúthálózatának kiépítésén dolgoznak. A beruházás 2006 márciusában indult Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejk vezetésével, aki ettől a modernizálástól a turizmus fellendülését reméli.
A folyamatosan fejlődő, gazdaságilag az élen járó nagyvárosban, Dubaiban a tömegközlekedés is előtérbe került az ezredfordulót követő néhány évben. A teljesen automatizált, vezetőt sem igénylő metró építése 2006. március 21-én kezdődött el.

Az automatizált modern jármű
A Dubai Rail Link nevezetű konzorcium volt az a kiváltságos, aki elnyerte a 2005-ben meghirdetett metróhálózat kiépítésére szóló pályázatot. Ez a szervezet japán valamint török cégekből állt, amely 12,45 milliárd AED összeget fektetett a szerződésbe.
Dubai vezetőjének, Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejknek az irányítása alatt kezdődött el a modernizálás, aki a város turizmusának fellendülését várta ettől a beruházástól. Mindamellett egyéb okok is szükségessé tették a tömegközlekedés folyamatos kiépítését: a város demográfiai növekedése, valamint a közutak terheltsége, ingatlanfejlesztések megalapozása végett.
Az Egyesült Arab Emírség metróhálózata több vonal együttese, ezek közül a vörös és zöld szakasz építés alatt áll, a lila, kék, sárga pedig az előkészítés fázisában tart, viszont már tervbe van véve a vörös és zöld vonalak meghosszabbítása is. Ezzel a zöld vonal a világ legnagyobb automatizált vasútvonala lesz, egyben a Közel- Kelet legnagyobb metróhálózata.
Az építés alatti szakaszok hossza összesen 74,6 km, mely 47 állomásból tevődik össze és két helyen metszi majd egymást.
Dubai vezetőjének, Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejknek az irányítása alatt kezdődött el a modernizálás, aki a város turizmusának fellendülését várta ettől a beruházástól. Mindamellett egyéb okok is szükségessé tették a tömegközlekedés folyamatos kiépítését: a város demográfiai növekedése, valamint a közutak terheltsége, ingatlanfejlesztések megalapozása végett.
Az Egyesült Arab Emírség metróhálózata több vonal együttese, ezek közül a vörös és zöld szakasz építés alatt áll, a lila, kék, sárga pedig az előkészítés fázisában tart, viszont már tervbe van véve a vörös és zöld vonalak meghosszabbítása is. Ezzel a zöld vonal a világ legnagyobb automatizált vasútvonala lesz, egyben a Közel- Kelet legnagyobb metróhálózata.
Az építés alatti szakaszok hossza összesen 74,6 km, mely 47 állomásból tevődik össze és két helyen metszi majd egymást.

A piros és zöld vonalak metszéspontjai
A metrókocsik gyártását egy japán járműgyártó cég, a Kinki Sharyo vállalta. 87 darab, 643 fős kapacitással rendelkező szerelvényt helyeznek üzembe a közeljövőben. Ezeken a járműveken két osztály lesz megkülönböztetve: arany és ezüst. Az előbbi a módosabbak számára lesz kialakítva a luxus minden komponensével - a panoráma-kilátástól a bőrfoteleken át a kisgyermekes anyukák számára fenntartott külön helyekkel. Az idősek és mozgáskorlátozottak sem maradnak hátrányban, számukra minden kocsiban helyet biztosítanak. Haladva a korral, GSM és wifikapcsolat is az utasok rendelkezésére áll.
A luxuson kívül további előnye a metrónak a légkondicionált kocsik kialakítása, mely a forró tengerparti városban kifejezetten előnyösnek bizonyulhat.
A luxuson kívül további előnye a metrónak a légkondicionált kocsik kialakítása, mely a forró tengerparti városban kifejezetten előnyösnek bizonyulhat.