2010. 01. 10. - 19:02

A Közel-Kelet leghosszabb metróhálózata Dubaiban

A Közel-Kelet leghosszabb metróhálózata Dubaiban
A fejlődés Dubaiban a tömegközlekedést sem hagyta háttérben. Az Egyesült Arab Emírségben a Közel-Kelet legnagyobb vasúthálózatának kiépítésén dolgoznak. A beruházás 2006 márciusában indult Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejk vezetésével, aki ettől a modernizálástól a turizmus fellendülését reméli.
A folyamatosan fejlődő, gazdaságilag az élen járó nagyvárosban, Dubaiban a tömegközlekedés is előtérbe került az ezredfordulót követő néhány évben. A teljesen automatizált, vezetőt sem igénylő metró építése 2006. március 21-én kezdődött el.

Az automatizált modern jármű
Az automatizált modern jármű

A Dubai Rail Link nevezetű konzorcium volt az a kiváltságos, aki elnyerte a 2005-ben meghirdetett metróhálózat kiépítésére szóló pályázatot. Ez a szervezet japán valamint török cégekből állt, amely 12,45 milliárd AED összeget fektetett a szerződésbe.
Dubai vezetőjének, Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejknek az irányítása alatt kezdődött el a modernizálás, aki a város turizmusának fellendülését várta ettől a beruházástól. Mindamellett egyéb okok is szükségessé tették a tömegközlekedés folyamatos kiépítését: a város demográfiai növekedése, valamint a közutak terheltsége, ingatlanfejlesztések megalapozása végett.
Az Egyesült Arab Emírség metróhálózata több vonal együttese, ezek közül a vörös és zöld szakasz építés alatt áll, a lila, kék, sárga pedig az előkészítés fázisában tart, viszont már tervbe van véve a vörös és zöld vonalak meghosszabbítása is. Ezzel a zöld vonal a világ legnagyobb automatizált vasútvonala lesz, egyben a Közel- Kelet legnagyobb metróhálózata.
Az építés alatti szakaszok hossza összesen 74,6 km, mely 47 állomásból tevődik össze és két helyen metszi majd egymást.


A piros és zöld vonalak metszéspontjai

A metrókocsik gyártását egy japán járműgyártó cég, a Kinki Sharyo vállalta. 87 darab, 643 fős kapacitással rendelkező szerelvényt helyeznek üzembe a közeljövőben. Ezeken a járműveken két osztály lesz megkülönböztetve: arany és ezüst. Az előbbi a módosabbak számára lesz kialakítva a luxus minden komponensével - a panoráma-kilátástól a bőrfoteleken át a kisgyermekes anyukák számára fenntartott külön helyekkel. Az idősek és mozgáskorlátozottak sem maradnak hátrányban, számukra minden kocsiban helyet biztosítanak. Haladva a korral, GSM és wifikapcsolat is az utasok rendelkezésére áll.
A luxuson kívül további előnye a metrónak a légkondicionált kocsik kialakítása, mely a forró tengerparti városban kifejezetten előnyösnek bizonyulhat.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.