2010. 01. 10. - 14:58
A világ leghosszabb automatizált metrója épül Dubaiban

Dubai mint egy készen álló emirátus, arra hogy a Perzsa öböl egyik legfejlettebb városa legyen, bemutatja a gyorsan fejlődő tömegközlekedését.
A dubai metró egy teljesen automatizált, vezető nélküli, építés alatt álló metróhálózat Dubajban,az Egyesült Arab Emírségekben.
A tervek szerint a tizenöt kilométeres villamosvonal az Al Sufouh utat köti össze a Burj Al Arab, a Jumeirah Beach Residence (JBR) és a Jumeirah Lake Towers területével, és három ponton csatlakozik a leghamarabb átadásra kerülő vörös metróvonallal, illetve összeköti a Palm Jumeirah monorail vasútvonalával is.
A vörös vonalat 2009.szeptember 9-én nyitották meg részlegesen,további három vonal (lila, kék, sárga) pedig tervezés,ill. előkészítés alatt áll, akárcsak a vörös és a zöld vonal meghosszabbítása. A zöld vonal várhatóan 2011. augusztusában készül el, megelőzve ezzel a vancouveri metróvonalat.
A tervek szerint a tizenöt kilométeres villamosvonal az Al Sufouh utat köti össze a Burj Al Arab, a Jumeirah Beach Residence (JBR) és a Jumeirah Lake Towers területével, és három ponton csatlakozik a leghamarabb átadásra kerülő vörös metróvonallal, illetve összeköti a Palm Jumeirah monorail vasútvonalával is.
A vörös vonalat 2009.szeptember 9-én nyitották meg részlegesen,további három vonal (lila, kék, sárga) pedig tervezés,ill. előkészítés alatt áll, akárcsak a vörös és a zöld vonal meghosszabbítása. A zöld vonal várhatóan 2011. augusztusában készül el, megelőzve ezzel a vancouveri metróvonalat.
A Dubai Metro építése
A dubaji metró tervezése Mohammed bin Rásid Ál Maktúm sejk, Dubaj vezetőjének irányítása
alatt kezdődött, aki arra számított, hogy a Dubajban épülő más beruházások kapcsán a városnak
2010-ben várhatóan 15 millió látogatója leszDubaiba egyre többen vándorolnak ki, egyre nő a lakosság lélekszáma, ezért vált szükségessé a városi vasúti rendszer kialakítása.
2005 májusában az építésre kiírt pályázatot a Dubai Rail Link nevű konzorcium nyerte, mely aMitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, Obayashi Corporation, Kajima Corporation nevű japán, valamint a Yapi Merkezi nevű török cégből állt.
alatt kezdődött, aki arra számított, hogy a Dubajban épülő más beruházások kapcsán a városnak
2010-ben várhatóan 15 millió látogatója leszDubaiba egyre többen vándorolnak ki, egyre nő a lakosság lélekszáma, ezért vált szükségessé a városi vasúti rendszer kialakítása.
2005 májusában az építésre kiírt pályázatot a Dubai Rail Link nevű konzorcium nyerte, mely aMitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, Obayashi Corporation, Kajima Corporation nevű japán, valamint a Yapi Merkezi nevű török cégből állt.
A Dubai kék Metró
A metró építése hivatalosan 2006. március 21-én kezdődött el.
A jelenleg építés alatt álló, első fázisban megvalósuló vonalak összhossza 74,6 km (ebből 12,6 km
föld alatt).
A hálózaton közlekedő szerelvényeket a Kinki Sharyo nevű japán járműgyártó cég gyártja, az első
szerelvények 2008 márciusában megérkeztek az arab városba,[6] az első tesztfutás május 12-én
történt meg.[7] A 87 darab, egyenként öt kocsiból álló szerelvény kapacitása vonatonként 643 fő. A
járművek teljesen automatikusan, vezető nélküli üzemben fognak közlekedni.
Városi járműveknél szokatlan módon a szerelvényeken két osztály lesz, arany és ezüst. A
szerelvény elejéből panorámakilátást biztosító, 18 széles bőrfotellel ellátott, luxuskivitelű,
szalonszerű arany osztály a módosabbak számára lesz fenntartva.
A légkondicionált szerelvények maximális sebessége 90 km/h lesz, ezáltal a fordulóidő a vörös
vonalon 2 óra 23 perc lesz, a zöld vonalon pedig 1 óra 23 perc.
A jelenleg építés alatt álló, első fázisban megvalósuló vonalak összhossza 74,6 km (ebből 12,6 km
föld alatt).
A hálózaton közlekedő szerelvényeket a Kinki Sharyo nevű japán járműgyártó cég gyártja, az első
szerelvények 2008 márciusában megérkeztek az arab városba,[6] az első tesztfutás május 12-én
történt meg.[7] A 87 darab, egyenként öt kocsiból álló szerelvény kapacitása vonatonként 643 fő. A
járművek teljesen automatikusan, vezető nélküli üzemben fognak közlekedni.
A Dubai Metró útvonalhálózata
Városi járműveknél szokatlan módon a szerelvényeken két osztály lesz, arany és ezüst. A
szerelvény elejéből panorámakilátást biztosító, 18 széles bőrfotellel ellátott, luxuskivitelű,
szalonszerű arany osztály a módosabbak számára lesz fenntartva.
A légkondicionált szerelvények maximális sebessége 90 km/h lesz, ezáltal a fordulóidő a vörös
vonalon 2 óra 23 perc lesz, a zöld vonalon pedig 1 óra 23 perc.
A Dubai Metró