2019. 01. 09. - 11:00

5 tipp a hatékonyabb koncentrációért

5 tipp a hatékonyabb koncentrációért

Úgy érezzük, könnyű elterelni a gondolatainkat? Annak ellenére, hogy igyekszünk, nehéz koncentrálnunk? Próbáljuk ki az alábbi tippeket a figyelem hatékony fokozása érdekében!

Nehéz mostanság koncentrálnunk? Eleget aludtunk, mégsem tudunk igazán figyelni? Jó kérdés, mi lehet a probléma. Érdemes utánanéznünk, nem az alább felsorolt tevékenységekkel zavarjuk-e meg a saját figyelmünket?

Íme a top 5 koncentráció-ellenes tevékenység.

1.Limitáljuk a képernyő előtt töltött időt: az okostelefonok és laptopok korlátozzák és csökkentik a figyelmet, nagymértékben felelősek annak eltereléséért. Mivel könnyen hozzáférhetők és szinte állandóan használjuk őket, nem nehéz beleavatkozniuk a koncentrálás folyamatába.

A koncentrációt gyakran ronthatja az elektronikai eszközök ellenőrizgetése

A koncentrációt gyakran ronthatja az elektronikai eszközök ellenőrizgetése

Gyors és instant élményforrást adnak, dopamint szabadít fel a szervezetünk és elégedettnek érezzük magunkat. Ennek eredményeképpen megszoktuk az azonnali „kielégülést”, s ez napi feladatainkat is befolyásolhatja: csak a tökéletesen elvégzett feladat nyújt elégedettség érzést.

Tartózkodjunk elektronikus eszközeink állandó ellenőrizgetésétől, mert nehéz utána visszarázódni a koncentrációba.

2.Hidratáljuk magunkat: a folyadék hiánya szervezetünkben csökkenti a figyelmet, fejfájást, kimerültséget eredményez és nehéz koncentrációt. A kognitív feladatok elvégzéséhez fontos, hogy kellő mennyiségű folyadékot fogyasszunk, főleg vizet, teát, mert ezzel több energiánk is lesz.

3.Tegyük le a cigarettát: a dohányzás segíthet fókuszálni, ám ez rövid ideig tartó hatás – mentális és fizikai egészségünket inkább károsítja. Sokan már azért gyújtanak rá, mert akkor érzik úgy, hogy a mindennapokban „normálisan funkcionálnak”, s annak hiányában jelentősen csökkenhet a teljesítmény, a koncentráció. Jobb, ha letesszük a cigarettát!

4.Kerüljük a több feladat végzését egyszerre: egy időben próbáljunk csak egy feladatra figyelni. Ha 2-3 között próbálunk zsonglőrködni, nem tudunk mindegyikre kellően koncentrálni és nem leszünk sikeresek a végrehajtásukban.

5.Tartsunk szünetet: munka közben fontos szünetet tartani. Idővel csökken a koncentráció képessége, nem tudunk hosszú ideig figyelni. Ezért ha megállunk egy kicsit, ismét össze tudjuk szedni magunkat. Segít fókuszálni és fenntartani produktivitásunkat.

Legközelebb tehát, ha fáradunk, nyugodtan álljunk fel és járjunk egyet!

László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.