2018. 07. 04. - 10:50

Érdekes: a tesztoszteron-szint felelős a luxuscikkek iránti vágyért

Érdekes: a tesztoszteron-szint felelős a luxuscikkek iránti vágyért

A megnövekedett tesztoszteron-szintet okolhatjuk azért, ha a párunk, férjünk luxuscikkek után vágyakozik – ennek ugyanis kutatók szerint mérhető hatása van arra, mit részesítenek előnyben a férfiak.

Úgy tűnik, nyomós oka van annak, hogy a férfiak luxus cikkekre, például sportautókra vagy dizájner farmerre vágyakoznak – ez pedig a megemelkedett tesztoszteronszint.
 
Egy tanulmány a közelmúltban felfedezte, hogy a tesztoszteronszint mérhető hatást gyakorol arra, milyen preferenciáik vannak a hímnem képviselőinek, melyeket „státusz szimbólumoknak” tartunk.
 
Példának okáért az, akinek magas a tesztoszteron szintje, előbb vesz meg egy Calvin Klein vagy egy Levi’s nadrágot, mint akinek alacsonyabb.
 
„Az állatok körében a tesztoszteron agressziót szül, de a státuszt szolgálja” – magyarázta Colin Camerer, kutató. Hozzátette: az emberi viselkedés gyakran
párhuzamba vonható a főemlős rokonokéval. Esetünkben a fizikai agressziót az váltja fel, hogy „vásárlói agresszivitást” alkalmazunk.
 
 
A magas tesztoszteronszint felelős a luxustermékek iránti vágyért
A magas tesztoszteronszint felelős a luxustermékek iránti vágyért
 
 
A tanulmány a tudatos fogyasztásra fókuszált, a luxuscikkek és szolgáltatások megszerzésére és bemutatására, amellyel a társadalmi státuszt is igyekeznek az emberek növelni.
 
A pávakakasokon figyelték meg e viselkedés hatását. „Ha nem volt szükség arra, hogy elbűvöljék a nőstényeket, a pávakakas nem mutogatta szépséges farokrészét. Ezzel könnyebben meg is menekült a ragadozók elől és egyszerűbben talált élelmet.”
 
A biológiában ezt költséges jelzésnek nevezik. Az embereknél egy férfi valószínűleg sokszor meggondolja, költsön-e sokat egy autóra, ám ha megveszi, azzal azt mutatja az embereknek, elég gazdag ahhoz, hogy megtegye – mondta a kutató.
 
A tanulmány során a 243 önkéntes férfinak – akik 18-55 év közöttiek voltak – véletlenszerű válogatással adtak egy dózis tesztoszteront és placebo gélt, mely a bőrön át szívódott fel.
 
Hazaküldték őket és megkérték: jöjjenek vissza pár óra múlva, amikor a tesztoszteron szint elérte a csúcsát. Ekkor olyan feladatokat adtak nekik, melyekkel azt tesztelték, milyen dolgokat választanának ki a különféle áruk közül.
 
A márkák között, bár ugyanolyan minőségűek voltak, sorakoztak az alacsonyabb árú és a nagyon drága cikkek is. Az eredmények azt mutatták: a férfiak, akiknél a tesztoszteron igen magas volt, sokkal inkább a luxus márkákra voksoltak, mint akik csak placebót kaptak.
 
A reklámok vetítését követően hasonló volt a helyzet. Arra kérték a résztvevőket, hogy értékeljék az adott termékhez való hozzáállásukat 1-10-es skálán – köztük volt a luxusautó, napszemüveg és kávéfőző gép is -, s ugyancsak az derült ki, hogy a magasabb tesztoszteron-szinttel rendelkezők sokkal jobban vonzódtak a luxus termékekhez.
 
„Az állati világban a hímek sok időt és energiát töltenek azzal, hogy kiépítsék dominanciájukat. Az emberek körében a „fegyver” az, amit viselünk, hajtunk, amiben élünk – az izmok, karmok és öklök helyett” – fejtette ki Camerer.
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.