2020. 03. 03. - 11:50

Plasztikai sebészet: rosszul járunk a rossz forrással

Plasztikai sebészet: rosszul járunk a rossz forrással

Manapság egyre több embert mozgat meg a plasztikai beavatkozás gondolata. Fontos azonban, hogy hiteles információkért ne az interneten kutassunk – javasolják az egészségügyi szakemberek.

A YouTube nem a legmegfelelőbb forrás, ha plasztikai sebészeti beavatkozás kapcsán keresnénk tanácsokat – állapította meg egy új tanulmány.
 
A kutatók azokat a személyeket is felmérték, akik a videómegosztó portálra feltöltöttek felvételeket, beleértve azt is, egészségügyi szakemberek voltak azok, páciensek vagy egy harmadik csoport.
 
Leszögezték: ha YouTube-ról szereznénk be tanácsokat, tippeket, legyünk óvatosak. Ez a videómegosztó ugyanis nem éppen jó forrás a plasztikai sebészet témakörében, mivel sok közöttük a félrevezető kampány, a a tanácsokat gyakran nem képesített médiaszakemberek adják.
 
A videómegosztó portálon szakértők szerint nem érdemes plasztikai sebészeti tanácsokat keresni
A videómegosztó portálon szakértők szerint nem érdemes plasztikai sebészeti tanácsokat keresni
 
A NewsHub jelentése szerint a Rutgers New Jersey Egészségügyi Iskola tudósai 240 videót tekintettek meg, amelyek számos kozmetikai műtéti eljárást tárgyaltak, köztük az ajaknövelést, az arcfeltöltést, a fülműtétet, az ajakkiegyenlítést és az orrműtétet.
 
Boris Paskhover egyetemi adjunktus, a tanulmány vezetője megjegyezte: „Az arcplasztikai műtétekről szóló videók elsősorban marketing kampányok, oktatási célra nemigen használhatók.”
 
Kiderült az is, hogy a legtöbb videóban nem szerepeltek a plasztikai sebészeti eljárásokban jártas, képzett szakemberek - s a 240 videó közül 94-ben egyáltalán nincs orvos szakember.
 
Paskhover megjegyezte, hogy a hivatalos testület által hitelesített sebészek által beküldött videók marketing eszköz lehetnek, oktatási célú videóknak nehezen nevezhetők.
 
„A YouTube-ot oktatási célokra használó betegeknek és orvosoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy ezek a videók torz információkat tartalmazhatnak, kiegyensúlyozatlanok lehetnek a kockázatok és az előnyök értékelésekor, s nem egyértelműek a szakember képesítéseit illetően sem” – mondta az IANS jelentése szerint a szakember.
 
Hozzátette: a videómegosztó portál célja alapvetően marketing, s az emberek többsége, aki videókat tölt fel, el szeretne adni valamit.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.