2006. 12. 05. - 19:06

Étterem - Gasztronómia: A Magyar Turizmus Zrt. Közleménye: Célt ért a Nagy Ízutazás

Étterem - Gasztronómia: A Magyar Turizmus Zrt. Közleménye: Célt ért a Nagy Ízutazás
Étterem - Gasztronómia - Mind a nagyközönség, mind a szakma körében kedvező visszhangra talált a Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett „Nagy Ízutazás 2006” kampányév.
Mind a nagyközönség, mind a szakma körében kedvező visszhangra talált a Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett „Nagy Ízutazás 2006” kampányév, amely decemberben a végéhez érkezett. A belföldi turizmus élénkítése céljából indított kampányban példaértékű együttműködés valósult meg több száz étterem és pincészet, a szakmai szervezetek, illetve a nemzeti turisztikai marketingszervezet között.

A Nagy Ízutazás eddigi kiemelt eseményeihez hasonlóan nagy érdeklődés kísérte a kampányév utolsó régiós nagyközönségi rendezvényét is. 2006. december 3-án Lajosmizsén, az Új Tanyacsárdában minden érdeklődő belekóstolhatott a vidéki karácsonyok hangulatába, és természetesen megízlelhette a Dél-alföldi régió ünnepi ételeit is.

Míg napközben a nagyközönség élvezhette a Dél-alföldi régió vendégszeretetét, addig estére a Magyar Turizmus Zrt. invitálta a Tanyacsárdába együttműködő partnereit, hogy közösen ünnepeljék meg a „Nagy Ízutazás” sikerét. A kampányzárón Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatóságának elnöke értékelte a kampányévet, majd Dr. Róna Iván vezérigazgató és Kelecsényi Ágnes marketing vezérigazgató-helyettes köszönte meg a munkát az együttműködő partnereknek; az éttermeknek, pincészeteknek és a szakmai szervezeteknek.

A kampányzáró rendezvényen Dr. Kovács Miklós, az ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárságának főosztályvezetője, a Virágos Magyarországért Bizottság alelnöke adta át a Magyar Turizmus Zrt. és a Virágos Magyarországért mozgalom kezdeményezésére létrejött „Rozmaring-díjat” azon éttermeknek, amelyek különös gondot fordítanak az igényes belső kialakítására és környezetük rendezettségére, növénnyel, virággal való díszítésére.

Az MT Zrt. 2006-ban élesztette újjá a tematikus évek koncepcióját a belföldi kommunikációban. Az idei évben ennek megfelelően a bor és gasztronómia állt belföldi marketingtevékenységének fókuszában. Ennek előkészítéséhez az MT Zrt. felmérést végzett a magyar lakosság körében, amelyből kiderült, hogy a magyar bor és gasztronómia imázsa erőteljes és pozitív, a magyar konyha népszerűsége egyértelmű, azonban a tájjellegű ételek és italok kevésbé ismertek és az utazási döntés meghozatalánál a gasztronómiai adottságok csak elenyésző mértékben játszanak szerepet.

A Nagy Ízutazás 2006. kampányévvel sikerült ezen változtatni, hiszen a rendezvénysorozat fő célja éppen az volt, hogy a hazai lakosság a gasztronómián keresztül fedezzen fel újabb és újabb magyarországi tájakat, ismerje meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, italokat, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat.

A kampányév kiemelt országos eseményei – a Torkos Csütörtök és a Nyitott Pincék Napja - mellett minden hónapban másik régió mutatkozott be egy-egy nagyszabású gasztronómiai eseményén keresztül. A kezdeményezés nagy sikert aratott, mind a nagyközönség, mind a sajtó, mind pedig a vendéglátó és turisztikai szakma körében.

A Bor és Gasztronómia évét márciusban, előételként, a hazai néphagyományokat felidéző Torkos Csütörtök nyitotta, amikor országszerte közel 500 vendéglátóhelyen fél áron lakhattak jól a vendégek. A rendkívül népszerű kezdeményezés több tízezer torkoskodni vágyó érdeklődőt vonzott az akcióban részt vevő éttermekbe. A Magyar Turizmus Zrt. kérdőíves felmérése szerint a Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek is sikeresnek ítélték a kezdeményezést. A felmérésből kiderült, hogy a vendégek több mint háromnegyede már az étterembe betérés előtt értesült az akcióról. Minden tíz vendégből hatot a vidéki éttermek fogadtak. A bevételek a kezdeményezés hatására a megkérdezett éttermek 72,4%-ában javultak. A megkérdezettek 62%-a szerint az akció hatására a későbbiekben is várható vendégkörbővülés. A válaszadók több mint 95%-a szerint máskor is érdemes lenne hasonló akciót rendezni.

A másik országos jelentőségű esemény a Nyitott Pincék Napja akció volt júniusban, amelynek keretében Magyarország 22 borvidékén, közel kétszáz pincében várták a borbarátokat, ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval. Az akcióra a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére a Nyitott Pincék Szövetséggel együttműködésben került sor. Az esemény értékelésére az MT Zrt. szintén kérdőíves felmérést készített, amelyből kiderült, hogy a válaszadók 90%-a szeretné bővíteni a borokkal és a borfogyasztással kapcsolatos ismereteit, valamint, hogy a leghatékonyabb bor- és gasztronómiai utazásra ösztönző eszköznek a lehetőségekkel kapcsolatos tájékoztatás bővítését tartják.

A Torkos csütörtökhöz tehát 500 étterem, a Nyitott Pincék Napjához közel 200 borospince csatlakozott országszerte és a sikereken felbuzdulva többen újabb és újabb akciókat hirdettek. A kampányévben részt vevő vendéglátóhelyek nagy száma azt mutatja, hogy a hazai vállalkozók szívesen állnak olyan kreatív kezdeményezések mellé, amelyeket jól átgondolt szakmai koncepció mentén, gondos előkészítéssel és koordinálással valósít meg a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

A nagyközönség is nagy számban kapcsolódott be a kampányév eseményeibe: már a „menüsor” első főételére a „Húsvét a Skanzenben” rendezvényre is húszezren voltak kíváncsiak. A júniusi Országos Gulyásversenyt és Pásztortalálkozót - a rossz idő ellenére – több mint tizenkétezren keresték fel, de az Őrségi Tökfesztiválon is rekordot döntött a látogatók száma.

Sokan vettek részt a kampányévet kísérő nagyközönségi pecsétgyűjtő játékban is, amelynek az volt a lényege, hogy legalább hat különböző, az akcióban részt vevő étteremben kellett pecsétet szerezni a fogyasztás után a Nagy Ízutazás képeslapra, majd a betelt kártyákat a Magyar Turizmus Zrt.-hez visszaküldeni ajándéksorsolás céljából.

A beérkezési határidőig, december 31-ig a visszaküldött képeslapok száma várhatóan eléri az 1000 darabot. A szorgalmas ínyenceknek desszerttel kedveskedett a Zrt.: akik visszaküldték a lepecsételt kártyákat, azok megkapták a kampányt kísérő damasztszalvétát, valamint magyarországi hétvégék és éttermi felajánlások sorsolásán vehettek részt, eddig három alkalommal. Az utolsó, negyedik sorsolásra januárban kerül sor.


Az akció része volt egy hirdetési és PR kampány is, amelynek célja egyfelől az volt, hogy az akcióban részt vevő éttermek ismertségét növelje, másrészt, hogy az egész akcióra és egyben az országszerte rendezett több száz gasztronómiai eseményre felhívja a nagyközönség figyelmét. A kampányt népszerűsítő hirdetéseken, PR cikkeken és különszámokon kívül jelentős szerephez jutottak a kommunikációban a Zrt. által üzemeltetett - http://www.itthon.hu/, http://www.nagyizutazas2006.hu/, és http://www.menjunkenni.hu / címeken elérhető - weboldalak is. A http://www.nagyizutazas2006.hu/ címen elérhető, témaspecifikus honlapot több mint százezer látogató kereste fel. Az oldalletöltések száma meghaladta a félmilliót.


A kampányév megszervezésében és megvalósításában az MT Zrt.-t számos együttműködő szakmai partner is segítette: Agrármarketing Centrum, Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége, Magyar Turisztikai Hivatal (2006 augusztusától ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárság), Magyar Borakadémia, Magyar Borutak Egyesülete, Magyar Éttermi Szövetség, Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Szeszipari Terméktanács.

173_20061205192229_448.jpg

85_20061205192229_251.jpg



Az év során sok száz gasztronómiai esemény közül csemegézhettünk, a Cseresznyefesztiváltól a Gulyásversenyig mindenki megtalálhatta a kedvére valót. Az események nagy látogatottsága is bizonyítja, hogy büszkék vagyunk gasztronómiai hagyományainkra, és kíváncsiak vagyunk az egyes tájegységek kulináris szokásaira.

Bár a 2007-es év a szelídturizmus éve lesz (természetjárás, nemzeti parkok és lovas turizmus), a Magyar Turizmus Zrt. a jövőben is figyelemmel kíséri és elérhetővé teszi a hazai gasztronómiai események információit és együttműködik az éttermekkel és pincészetekkel a Torkos Csütörtök, illetve a Nyitott Pincék Napja megszervezésében.

További információk: Magyar Turizmus Zrt. Kommunikációs Iroda



Szólj hozzá: Étterem - Gasztronómia rovatunkhoz: Étterem - Gasztronómia: A Magyar Turizmus Zrt. Közleménye: Célt ért a Nagy Ízutazás


A hír támogatója:


Minden ami Internet -> MCOnet Hungary: www.mconet.hu


Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.