2021. 01. 22. - 11:40

Csökkentsünk súlyt kókuszolajjal! – Hogyan hat a hasra?

Csökkentsünk súlyt kókuszolajjal! – Hogyan hat a hasra?

Bár számos tanulmány azt sugallja: ha kókuszolajra cseréljük sütő-főző olajunkat, az segít a hasi fogyásban - nagy mennyiségben nem szabad enni, mert még hizlal is. De hogyan fogyasszuk jól?

Egyes tanulmányok azt sugallják: amennyiben kókuszolajat használunk sütés-főzéshez, segítünk csökkenteni a hasi zsírt – ugyanakkor, ha nagy mennyiségben fogyasztjuk, még hízást is eredményezhet.
 
A kérdés tehát az, hogyan fogyasszuk jól a kókuszolajat?
 
A kókuszolaj magas telített zsírsav-laurinsavtartalommal rendelkezik, amely magas hőfokon ellenáll az oxidációnak, így igencsak alkalmas magas hőfokot igénylő főzési módszerekhez, például sütéshez.
 
A laurinsavról ismert: javítja a vér lipidjeinek összetételét a nagy sűrűségű lipoproteinek (HDL) avagy a „jó” koleszterin szintjének növelésével, s ez csökkenti a szívbetegségek kockázatát. Vannak arra utaló bizonyítékok is, hogy a kókuszolaj segíti a fogyást és mérsékeli a hasi zsírt, felpörgetve az anyagcserét és elnyomva az étvágyat.
 
Jól alkalmazva hatékonyan csökkentheti a hasi zsírt a kókuszolaj
Jól alkalmazva hatékonyan csökkentheti a hasi zsírt a kókuszolaj
 
A kókuszolajban magas a közepes láncú trigliceridek (MCT) mennyisége - ezek felelősek számos egészségügyi előnyéért. Egyes kutatók szerint az MCT-k növelik az elégetett kalória mennyiségét, mivel gyorsan felszívódnak. Ezért, egyes tanulmányok azt sugallják: ha eddig használt olajainkat szójabab olajra vagy kókuszolajra cseréljük, csökkenhet a derekunk kerülete.
 
A kókuszolaj ugyanakkor magas kalóriatartalmú – ha nagy mennyiségben fogyasztjuk, könnyen hízást okozhat.
 
Mennyi kókuszolajat kell tehát enni a hasi zsír csökkentése érdekében?
 
A hasi zsír – vagy zsigeri zsír – nemcsak esztétikai szempontból előnytelen. Növeli a szívbetegség és a diabétesz esélyét is. A kókuszolaj hatékonynak bizonyult a csökkentésében.
 
Ahhoz, hogy legjobban kihasználjuk az előnyét, fontos, hogy organikus, szűz kókuszolajat használjunk a finomított helyett.
 
A kókuszolaj főzéshez alkalmazása hasznos lehet a hasi zsír csökkentésében, amennyiben mértékkel használjuk, kiegyensúlyozott étrenddel és rendszeres testmozgással párosul.
 
Adjunk kókuszolajat forró vízhez vagy gyógynövényteánkhoz és igyuk meg reggel. Ez egyszerű módja annak, hogy beiktassuk étrendünkbe, ha nem ezzel főzünk.
 
A vaj vagy az olívaolaj helyett a receptekben is alkalmazzuk a kókuszolajat – lehet az desszert és smoothie is. Salátaöntetekhez ugyancsak adható.
 
Tipp: ha étkezés előtt 20 perccel eszünk egy kevés kókuszolajat, az növelheti telítettség-érzetünket, csökkenti az étvágyat és így fogyhatunk is.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.