2015. 11. 19. - 18:00

Fogyókúra alatt tilos a szénhidrát?

Fogyókúra alatt tilos a szénhidrát?

A mai „sztárdiéták” legnagyobb hátulütője és buktatója, hogy az egyoldalú táplálkozásra helyezik a hangsúlyt. Pedig az egészséges életmód és a fogyókúra legfontosabb alapelve, hogy adjunk meg mindent a szervezetünknek, amire szüksége van, csak mindent megfelelő mértékben.

Bár manapság egyre többen vallják, hogy szénhidrát nélkül egészségesebb, ez egy hatalmas nagy tévhit. Szénhidrátokra a szervezetünknek igenis szüksége van. A szénhidrátokból a szervezet energiát nyer, illetve azokat elraktározva gyorsan mozgósítható tartalékot képez. Vannak olyan helyzetek, amikor a testnek többletenergiára van szüksége (ilyen például a fizikai vagy szellemi munka), ilyen esetekben a szervezet a tartalékokhoz nyúl. Amennyiben nem fogyasztunk szénhidrátot, az ilyen megterheléseknél a szervezetnek nincs tartaléka, ilyenkor alakul ki fáradtság, depresszió és koncentrációzavar.

A szénhidrát fogyasztása is fontos
Törekedni kell a szénhidrát a zsír és a fehérje bevitel egyensúlyára

 A szénhidrátok esetében is meg kell találni azt a kényes egyensúlyt, amire a szervezetnek szüksége van, hiszen ha a kelleténél több szénhidrátot veszünk magunkhoz (többet, mint amennyi energiára a szervezetnek szüksége van), a test zsírpárnákba raktározza, amely túlsúlyhoz vezet. A fogyókúránk csak akkor lehet igazán hatékony és hosszantartó, hogy a napi étkezéseink során mindhárom alap csoportba tartozó élelmiszerből megfelelő arányban fogyasztunk. Fontos, hogy a napi étrendünknek legfeljebb 45%-a legyen szénhidrát, 30%-a zsír és 25%-a fehérje. Ezen kívül ügyeljünk a rostfogyasztásra, amelyből naponta nagyjából 30 gramm javasolt.

 

-BT-

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.