2022. 05. 02. - 13:26

Miért érdemes a nőknek is súlyzózni?

Miért érdemes a nőknek is súlyzózni?

Egy átlagos konditerembe lépve jellemzően két típusú embert lehet látni: nőt, és férfit. Nagy az esély arra, hogy a két nem képviselői nem fognak egyazon gépeknél sorban állva, türelmetlenül toporogni. Így vagyunk programozva. A férfiak inkább befekszenek bármekkora súly alá, hogy elsunnyogják a kardiót, a hölgyek pedig akár órákig róják a kilométereket a szuper futópadokon vagy lépcsőző gépeken, de súlyzóhoz ritkán nyúlnak. Erre a teljesen reális sztereotípiára világítunk rá, vizsgálva az okokat – ezúttal kifejezetten női szemszögből.

Fogyni, fogyni, és még többet fogyni
 
Általában ez a cél lebeg sok nő előtt, ezt sugallják a divatvilág kifutói, a címlapok, a filmek, a sorozatok, a reklámok, nagyjából minden. A hölgyek pedig zömében ezt tekintik trendnek, hiszen körülöttük szinte minden azt sugallja, hogy ez az elvárás. A média által közvetített ideálok mindenek fölött állnak, ezért sokszor olyanokat taszítanak veszélyes csudadiétákba, meg önsanyargatásba, akiknek erre semmi szüksége nem lenne.
 
Ha valaki vékony, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy formás, vagy egészséges, ahhoz ugyanis izmokra (is) szükség van. A kardio valóban nagyon egészséges, jót tesz a csontoknak, a keringésnek, a tüdőnek, de néha lássunk tovább az orrunknál, és igenis fogjuk meg azt a súlyzót, akár otthon is, hogy ne csak a vádli legyen formás!
Én nem akarok úgy kinézni!
 
A hölgyek egy része, a hivatásos, profi testépítő nők képeit nézegetve túl izmosnak találják őket, és hangot is adnak félelmeiknek, hogy ők csak kicsit szeretnének izmosodni. Ezek a képek általában versenyeken készülnek, ahová extrém edzés, és még extrémebb étrend a beugró. A fotókon tíz, tizenöt, vagy még több év feszített munkáját látjuk.
 
Ők a sportnak-, sőt esetenként a sportból élnek. Heti két súlyzós edzéstől erősödsz, energikusabb leszel, feszesedik mindened, ahol kell kerekebb lesz, ahol kell laposabb lesz, de egész biztosan nem leszel terminátor. Főleg, ha salátalevélbe tekert salátalevélen élsz, a magazinból olvasott „heti öt kg mínusz” diétával.
 
Az izmok növekedéséhez ez sajnos kevés lesz. Ügyelni kell a fehérjedús étrendre, hiszen az nélkülözhetetlen az izomzat fejlődéséhez. Amit mindenképp tarts szem előtt, hogy minél több izmot építesz magadra, annál több kalóriát is égetsz. Tehát izmosodsz és közben fogysz, azért mert izmosodsz. Még akár a fekvés is több kalóriádba kerül, hiszen az extra izomzatot valamiből fenn kell tartania a testnek.
 
 
Több izom, magasabb kalóriabevitel, többet ehetsz a kedvenceidből (természetesen a ésszerűség határain belül). Ha pedig a kedvenceid eheted mindenféle bűntudat nélkül, az felszabadultabb életvitelt, hangulatot is jelent. Ha ügyes vagy, az eredmény nem marad el: az egyre erősebb csontjaid és a bőröd közt izom lesz, a testzsír arány csökken, tónusosabb leszel, és nagyon jól fogsz kinézni. Nemcsak a férfiaknak fogsz tetszeni, hanem – ami még fontosabb - önmagadnak is!
 
Ne légy a szokások rabja
 
Ha minden egyes edzésed ugyanaz, egy idő után unalmassá, egysíkúvá válhat, ezért ugorj ki néha a mókuskerékből. Igen, meg kell lepned a szervezeted időnként azzal, hogy a megszokott mozgásformákon túl más is létezik. Erre pedig a tested fejlődéssel fog reagálni. Nyergelj át a szobabringáról a fekpadra, és tedd próbára magad. Sokkold a férfiakat, menjenek addig ők biciklizni, hadd szokják egy kicsit a kardiót!
 
Ha ügyesen kombinálod a kardiót és a súlyzós edzést, nemcsak fürge és kitartó leszel, hanem erős is. Nem kell többé segítséget kérni a befőttes üveg kupakjának lecsavarásakor. Az alvással sem lesz gond, amire majd ügyelned is kell, mert legalább olyan fontos, mint az étrend! Az edzés során megviselt izmok ekkor regenerálódnak, reggel pedig kipihent leszel. Az eddig ismeretlen jellegű mozgás miatt ugyanis a fáradtság „rá fog venni”, hogy aludj, ne pedig sorozatot nézz, vagy a mindennapi gondokon kattogj alvás helyett.
De hát a konditerem az…
 
 
Sok nő azt hozza fel kifogásnak, hogy ő nem szeretne konditerembe járni, mert ki fogják nézni onnan. Megígérjük azonban, hogy nem fog ferde szemmel nézni Rád senki! Nem könnyű elkezdeni, főleg, ha nem vagy egészen kibékülve önmagaddal. Mindenütt tükrök, mindenki észleli, hogy „új” vagy. Lehet, hogy sokan lesznek, és igen - látni fognak szenvedés közben, a legkülönfélébb pozitúrákban. Egyrészt ők is elkezdték valahogy, másrészt, lehet, hogy pont ugyanazt érzik, mint te.
 
Ne félj, a harmadik-negyedik alkalommal már nem a többi emberre fogsz koncentrálni, hanem a gyakorlatok helyes végrehajtására. Ha pedig annyira feszélyez a konditeremben lévő közönség, akkor vidd magaddal a párod, vagy a barátnőd, esetleg csináld otthon! A súlyzós edzés eszközigénye minimális, de akár beszerezhetsz egy komolyabb, csigás gépet is, amin megizzaszthatod magad. Nyárig még van idő formába lendülni, szóval hajrá!
 
J.M

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.