2021. 02. 05. - 11:15

Számít a fittség – 5 tipp, hogy a vírushelyzetben is megmaradjon

Számít a fittség – 5 tipp, hogy a vírushelyzetben is megmaradjon

Az aktív mindennapok nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy fizikai és mentális egészségünket rendben tartsuk. Hogyan tartsuk fenn fittségünket a vírushelyzetben?

Fittnek lenni nemcsak jó érzés, hasznos is. Ráadásul jelentős mértékben részt vesz mentális és fizikai egészségünk fenntartásában.
 
A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben sokak számára jelent nehézséget a kielégítő testmozgás – hely vagy lehetőség hiányában.
 
Hogyan érhetjük el mégis fitness céljainkat? Mivel növelhetjük a mozgást napközben?
 
Tippek a lépésszám növeléséhez beltérben
 
Szakértők szerint az, ha egész nap ülünk otthon, még a heti több edzés pozitív hatásait is tompíthatja. A hosszú üléssel töltött órák korlátozhatják a véráramlást, és megfosztják izmainkat az alapvető tápanyagoktól.
 
Lépcsőzzünk, mozogjunk naponta többször is - hogy fenntartsuk fittségünket
Lépcsőzzünk, mozogjunk naponta többször is - hogy fenntartsuk fittségünket
 
Mozogni ezért nagyon is fontos! De hogyan?
 
1.Lépcsőzzünk! Próbáljunk fel és le járni a lépcsőn, amikor csak lehetséges. Ez nemcsak a súlyunkat tartja kordában, az általános egészségi állapotot is javítja.
 
2.Sétáljunk telefonálás közben! Egyik legegyszerűbb módszer a lépésszám emelésére, ha járkálunk, miközben telefonálunk. Ösztönözzük magunkat, hogy fizikailag aktívabbak legyünk – mentális és fizikai okokból. A járkálás egyébként a kreatív gondolkodást is fokozza és javítja a hangulatot.
 
3.Mondjunk igent a rövid szünetekre! Lehet, hogy elfoglaltak vagyunk, ám a rövid szüneteket meg kell engednünk magunknak. Minden órában álljunk fel és járjunk egyet, akár csak menjünk ki a konyhába vagy a büfébe kávéért.
 
4.Menetelés egy helyben!  Viccesnek hangzik, de hatékony – javítja a vérkeringést, csökkenti az ízületi fájdalmakat, fejleszti az egyensúlyt és növeli a pulzust.
 
5.Minden étkezés után járjunk egyet! Reggeli, ebéd és vacsora után egy rövid séta kiváló módja az étel megemésztésének és a lépésszám növelésének.
 
6.Táncoljunk! Szeretünk mozogni kedvenc dalainkra? A tánc remek elfoglaltság, ellazít, feltölt, ráadásul növeli a lépésszámot és napi fizikai aktivitásunkat is!
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.