2025. 07. 12. - 07:00
Érkeznek az egyre komolyabb GMI fejlesztések a divatiparba

A H&M új projektje bizonyítja, hogy a generatív mesterséges intelligencia nemcsak kiegészít, hanem újragondol mindent, amit a divatról gondoltunk.
A svéd divatóriás, a H&M, történelmi lépést tett, hiszen bemutatta első, teljes egészében generatív mesterséges intelligencia által megalkotott digitális kompozícióit. A képek nem egyszerű divatfotók. Ezek úgynevezett digitális ikrek, amelyek egy új korszak előhírnökei. A projekthez készült videóban betekintést kapunk a kulisszák mögé, ahol kiderül, hogyan segíti a technológia a kreatív folyamatokat a divatipar egyik legnagyobb szereplőjénél.
A márka kreatív igazgatója, Jörgen Andersson hangsúlyozta, hogy a generatív mesterséges intelligencia nem helyettesít, hanem felerősít. Az új képek különböző világvárosok hangulatát ötvözik időtlen farmer stílussal, ezzel is erősítve a H&M vizuális nyelvezetét. A cél, hogy mélyebb kapcsolódást alakítsanak ki a vásárlóval, izgalmasabb történetmesélést érjenek el és, hogy a kreativitást új dimenziókban mutassák be.

Digitális modellek és mesterséges intelligencia vezette divatkampányok: új korszak kezdődik?
A projektben olyan nevek is közreműködtek, mint Johnny Kangasniemi divatfotós és Vanessa Moody modell. Mindketten kiemelték, hogy a mesterséges intelligencia nemcsak eszköz, hanem inspiráció is lehet, feltéve, ha etikusan használjuk. A fotók egyszerre őrzik meg a hagyományos divatfotózás esztétikáját és nyitnak ajtót a vizuális jövő felé. A H&M ezzel nemcsak divatot mutat, hanem új gondolkodásmódot is közvetít.
Ez csak a kezdet, hiszen a közelgő őszi szezonban újabb városok és vizuális világok kerülnek bemutatásra a generatív mesterséges intelligencia segítségével. A márka célja nem kevesebb, mint újradefiniálni, hogyan lehet egyszerre globális és személyes, modern és örök. Az új kollekciók már nemcsak ruhák, hanem élmények is és egyre inkább digitális terekbe ágyazva.
A H&M nincs egyedül ezekkel a fejlesztésekkel. A Mango is elindította a Mango Stylist nevű generatív mesterséges intelligencia eszközét, amely személyre szabott szetteket javasol a stílus, az alkalom és a felhasználói preferenciák alapján. Ez már nem a Pinterest-ihlette inspirációk kora, ez a mesterséges intelligenciával generált személyes gardróbok világa. A vizuális tartalom már nem követi, hanem alakítja a trendeket.
CS.SZ.