2023. 03. 10. - 11:00

GDPR és marketing: hogyan lehet összehangolni a növekedést és az adatvédelmet?

GDPR és marketing: hogyan lehet összehangolni a növekedést és az adatvédelmet?
Miként növelhetjük vállalkozásunkat úgy, hogy közben betartjuk az adatvédelmet is? A marketingünk során érdemes figyelembe venni az alábbiakat.
Mint az már ismert, az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) olyan szabályozások összessége, melyeket az Európai Unió tagállamainak be kellett vezetniük állampolgáraik online magánélete védelmének érdekében.
 
A rendelet 2018. május 25-én lépett hatályba. Azóta a növekedési marketingszakembereknek szükséges betartaniuk ezeket az előírásokat – ellenkező esetben súlyos pénzbírságra számíthatnak.
 
Vállalkozásunk szempontjából (is) fontos tudnunk, hogyan hat a GDPR a növekedési marketingre 2023-ban?
 
1.Eltűnnek a cookie-k: a cookie-k alkalmazása az elmúlt években egyre nagyobb aggodalomra ad okot, ahogyan az is, hogy sérthetik a felhasználók adatait. Emiatt 2023-ig szorgalmazták azok teljes megszüntetését, de ezt 2024-ig halasztották.
 
Ez több időt biztosít a hirdetőknek a cookie-csere tesztelésére, azt is jelenti azonban, hogy hosszabb átmeneti időszak áll majd a felhasználók és a vállalkozások rendelkezésére. Addig is fontos figyelemmel kísérni az ezen a területen zajló fejleményeket és felkészülni a változásokra.
 
GDPR és marketing: hogyan lehet összehangolni a növekedést és az adatvédelmet?
GDPR és marketing: hogyan lehet összehangolni a növekedést és az adatvédelmet?
 
2.Belső adatok: egy másik mód, mellyel a GDPR hatással van a növekedési marketingre, az, hogy a márkák jobban összpontosítanak a belső adatokra.
 
Az első féltől származó adatok azok, amelyeket a márka közvetlenül a vásárlóitól gyűjt. Ezeket az adatokat pontosabbnak és megbízhatóbbnak tekintik, mint a harmadik féltől származókat – az utóbbiakat más cégek gyűjtik össze, majd értékesítenek márkáknak.
 
Ennek eredményeként a márkáknak a belső felektől származó adatok gyűjtésére kell jobban összpontosítaniuk, hogy hatékonyan megcélozhassák ügyfeleiket növekedési marketingtevékenységeik során.
 
A GDPR értelmében a márkáknak kifejezett hozzájárulást kell kérniük a felhasználóktól, mielőtt gyűjthetik és felhasználhatják adataikat.
 
3.Változások az EU-törvényekben: az EU adattörvénye a GDPR-ra épít, s ugyanezeket a követelményeket kiterjeszti minden adatot generáló és tároló eszközre, beleértve az okosórákat, a fitneszkövetőket és más hordható eszközöket.
 
Az EU adattörvénye azt is megköveteli a vállalkozásoktól, hogy világos és tömör tájékoztatást adjanak adatgyűjtési- és feldolgozási tevékenységeikről. Ezenkívül az EU mesterséges intelligenciáról (MI) szóló törvénye jelenleg javaslattételi szakaszban van.
 
Ez a jogszabály három kockázati kategóriába sorolná a mesterséges intelligencia alkalmazásokat: elfogadhatatlan kockázat, magas kockázat és egyéb. Az MI hangasszisztenseket és -termékeket, például a jelentkezőket értékelő önéletrajz-szkennelő eszközöket használó vállalkozásoknak tudomásul kell venniük azokat a jövőbeli követelményeket, amelyekért felelősek lesznek az eszközadatgyűjtés- és feldolgozás tekintetében.
 
4.A GDPR nagy hatással lesz az e-mail marketingre: a GDPR értelmében a növekedési marketingszakembereknek kifejezett beleegyezést kell kapniuk a felhasználóktól, mielőtt e-mailt küldhetnek nekik. Ezenkívül szükséges lehetőséget biztosítaniuk a felhasználók számára, hogy könnyen leiratkozhassanak a levelezési listájukról.
 
Ennek eredményeként a digitális marketingszakembereknek körültekintőbbnek kell lenniük az e-mail-címek gyűjtését és felhasználását illetően. Meg kell győződniük arról, hogy marketingtartalmaik relevánsak és elég értékesek ahhoz, hogy a felhasználók továbbra is megkaphassák.
 
A fentiek csupán néhány olyan mód, ahogyan a GDPR hatással lesz a növekedési marketingre 2023-ban. Érdemes a marketingszakembereknek intelligens marketing-kiigazításokat végrehajtaniuk és naprakésznek kell lenniük a legújabb EU-szabályozásokkal kapcsolatban.
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.