2023. 02. 24. - 10:00

Hangalapú keresés, mint uralkodó digitális marketing trend

Hangalapú keresés, mint uralkodó digitális marketing trend
Manapság a hangalapú keresésre és a digitális asszisztensekre hatalmas digitális marketingpotenciálként tekinthetünk vállalkozásunk, termékeink népszerűsítése terén.
Gondoltuk volna 10 évvel ezelőtt, hogy egy, Siri-szerű asszisztens segítségünkre lehet a digitális marketingben?
 
A keresési eredményeket azzal is uralni lehet, hogy készen állunk a hangalapú keresésekre, a digitális asszisztensek használatára. Ezekre ugyanis óriási digitális marketingpotenciálként tekinthetünk.
 
A mai trendekről szóló cikk első részében a mesterséges intelligencia lehetőségeiről esett szó.
 
A második legnépszerűbb trend a hangalapú és digitális asszisztensek használata.
 
Annak, hogy egy réstechnológiából a hangalapú keresés ekkora lehetőséggé – és az emberek életének szerves részévé – nőtte ki magát, a kényelem az oka. Hanggal kereshetünk rá valamire, amire szükségünk van.
 
Hangalapú keresés, mint uralkodó digitális marketing trend
Hangalapú keresés, mint uralkodó digitális marketing trend
 
Egyre több ember használ hangasszisztenseket - ilyenek a Siri, az Alexa, a Bixby vagy a Google Assistant -, arra, hogy információkat keressenek az interneten.
 
Ennek eredményeként a marketingszakembereknek hangalapú keresésre kell optimalizálniuk tartalmukat, ha azt szeretnék, hogy célközönségük megtalálja őket. Itt jön képbe a SEO.
 
Jelenleg a digitális asszisztenseket többnyire alapvető feladatokra, például időzítők beállítására és zenelejátszásra használják. A jövőben azonban összetett kérdésekre is képesek lesznek válaszolni.
 
Ahelyett például, hogy egy hirdetést látniuk vagy hallaniuk kellene és mentálisan feldolgozniuk, az emberek megkérdezhetik a digitális asszisztenseket a termékekről és azonnali válaszokat kaphatnak.
 
Fontos kiemelni azt is, hogy a múltban a hangra aktiválható eszközök többnyire okostelefonokra és okoshangszórókra korlátozódtak - mára azonban mindenhol megtalálhatóak: tévékben, autókban, háztartási gépekben, ami megkönnyíti a fogyasztók számára a márkákkal való interakciót és a vásárlási döntések meghozatalát, anélkül, hogy képernyőt kellett volna használniuk.
 
Egyértelműnek látszik, hogy a digitális asszisztensek és a hangalapú keresés hatással lesznek a digitális marketingre 2023-ban és az elkövetkező években.
 
Azok a vállalkozások, amelyek képesek stratégiáikat ezekhez az új technológiákhoz igazítani, jó helyzetben lesznek a jövőbeni sikerhez.
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.