2025. 06. 07. - 09:00
Így hoz több vendéget a balatoni szállásadóknak a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia nem ellensége a turizmusnak, hanem annak legnagyobb lehetősége, amit a hazai vállalkozók eddig alulértékeltek.
Idén Dél-Koreában egy különleges fórum zajlott, amely egyenesen a jövőbe repítette a turizmus világát. Az OECD, a koreai kormány és turisztikai szereplők együtt mutatták be, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a vendéglátást és utaztatást. Mi a legnagyobb tanulság? Az, hogy nem csak a nagy szállodaláncoknak van helyük ebben a világban, hanem a legkisebb (akár magyar) panziónak, idegenvezetőnek vagy falusi vendégháznak is.
A mesterséges intelligencia ugyanis újraértelmezi az élményt, amit a turisták kapnak. A magyar vállalkozók mostantól olyan digitális megoldásokat vethetnek be, amelyek személyre szabják az ajánlatokat, automatizálják a foglalásokat, optimalizálják az erőforrásokat és még a fenntarthatóságot is elősegítik. Igen, egy jól beállított mesterséges intelligencia tudja, mikor érkezik a csoport, hány főre kell megfőzni és mikor lenne érdemes plusz szolgáltatást ajánlani.
Képzeld el, hogy a vállalkozásod egy teljes adatelemző csapattal dolgozik, akik percenként friss adatokat gyűjtenek a foglalási trendekről, látogatószámról, környezeti hatásokról. De valójában nem emberek, hanem egy mesterséges intelligencia segít dönteni. Ezáltal a hazai kis turisztikai szereplők felvehetik a versenyt a multinacionális láncokkal.

Tudja, mikor jönnek a vendégek, mire vágynak és mennyit hajlandók fizetni… Így segít a mesterséges intelligencia a vidéki turizmusban.
A fórumon bemutatott példák szerint már most vannak kisebb vendégházak, amelyek intelligens rendszerekkel irányítják a fűtést, takarítást, vagy a turnusok szervezését, de ami még fontosabb: ezek a rendszerek képesek előre jelezni a forgalom csökkenést, a látogatói csúcsidőket, vagy akár azt is, hogy mikor érdemes új szolgáltatást indítani. Ez nem luxus, ez a túlélés kulcsa.
A mesterséges intelligencia nem veszélyezteti a személyességet, épp ellenkezőleg: segít azt megőrizni. Mert míg az automatizált rendszer gondoskodik a logisztikáról és adminisztrációról, addig te, a tulajdonos, a házigazda, végre arra koncentrálhatsz, ami igazán számít: a vendégekre. Ez a valódi digitális vendégszeretet.
CS.SZ.