2025. 12. 05. - 08:00

Így húznak be több vevőt a karácsonyi vásárok a mesterséges intelligenciával

Így húznak be több vevőt a karácsonyi vásárok a mesterséges intelligenciával

A mesterséges intelligencia teljesen átalakítja a karácsonyi vásárok működését és a magyar kkv-k is profitálhatnak ebből, persze csak akkor, ha megvan a megfelelő digitális és adat alapú tudás.

A karácsonyi vásárok régóta a helyi vállalkozások fellegvárai, de a 2025-ös szezon új korszakot nyit: megérkezett a mesterséges intelligencia, amely nemcsak elemzi, de valós időben optimalizálja a vásárok működését.
 
A Fluer elemzésében részletesen bemutatják, hogyan figyeli a mesterséges intelligencia a vásárlók mozgását, szokásait és impulzusait, majd ebből kézzelfogható üzleti döntéseket formál. A technológia végre a kisvállalkozók kezébe is bekerült, óriási különbséget teremtve forgalomban és nyereségben.
 
A számítógépes látáson alapuló hőtérképek például pillanatok alatt megmutatják, hol a legnagyobb a tömeg, mely termékeken marad meg a tekintet és mely standok működnek rosszul. A mesterséges intelligencia azonnal javaslatokat készít: több fényt, más pozíciót, más termékelrendezést, vagy akár más upsell ajánlatot javasol. A magyar kkv-knak ez azt jelenti, hogy a vásár többé nem szerencse kérdése, hanem adatalapú, profit optimalizált működés. Aki jobban érti a vevőit, többet is fog eladni.
 
 
kkv_mi_karacsiny_torzs
A mesterséges intelligencia már a karácsonyi forralt bort is forróbbá teszi 
 
A Fluer elemzése szerint a mesterséges intelligencia nem csak megfigyel, hanem teljes ügyfélprofilt épít. Megérti az árérzékenységet, az érdeklődési köröket, a vásárlási ritmust, de még azt is, milyen valószínűséggel tér vissza valaki később. Ez a tudás aranyat ér egy rövid életű karácsonyi szezonban.
 
A magyar kkv-k számára óriási előnyt jelent, hogy ezek a technológiák ma már beszerezhető áron elérhetők. Egy jól időzített geotargetált hirdetés vagy egy mesterséges intelligencia által generált személyre szabott akció akár 40–60%-kal is növelheti a vásárban megjelenő érdeklődők számát. Képzeld el, amikor lehűl az idő, a rendszer automatikusan küld egy forró csokoládés kedvezményt a közelben sétálóknak és ezzel megtölti a standot. Ez a fajta automatizáció messze túlszárnyalja a hagyományos marketinget.
 
A mesterséges intelligencia által támogatott készlet-előrejelzés ráadásul minimalizálja a legnagyobb veszélyt, vagyis a kifogyást és a felesleget. Pontosan látni fogod, mikor fogy a mézeskalács, mikor kell új csomagot rendelni és mikor fog megtorpanni a kereslet. Minden nap egy új mini szezonnak számít a karácsonyi vásárokban és a kkv-k most először reagálhatnak azonnal minden változásra.
 
 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.