2025. 11. 22. - 09:00
Megdöbbentő felvásárlás rázza fel a digitális világot
A világ egyik legnagyobb technológiai felvásárlása megmutatja, mire készül a globális piac és mit kell tenniük a magyar kkv-knak, ha előzni akarják a konkurenciát a karácsonyi rohamban.
A TechCrunch beszámolója szerint az Adobe 1,9 milliárd dollárért készül felvásárolni a Semrush-t, ami olyan mértékű átrendeződésre utal a marketingpiacon, amilyet évek óta nem láttunk. A lépés azt jelzi, hogy a nagyvállalatok biztosra veszik, a jövőben nem csak keresőoptimalizálásra lesz szükség, hanem arra, hogy a vállalkozások tartalma megjelenjen a mesterséges intelligencia által működtetett böngészőkben, chat-rendszerekben és digitális asszisztensekben is.
A karácsonyi szezon előtt ez a trend különösen meghatározó, hiszen a fogyasztók vásárlási útvonalát egyre inkább a mesterséges intelligencia által javasolt választások befolyásolják.
A TechCrunch elemzése szerint a Semrush már régóta készül az úgynevezett „generative engine optimization” korszakára, vagyis arra, hogy a weboldalakat ne csak az emberi keresések, hanem a mesterséges intelligencia által generált forgalom számára is optimalizálni kelljen. Ez a magyar kkv-k számára óriási lehetőséget jelent. Aki most lép és elkezdi felépíteni a tartalmait kifejezetten mesterséges intelligencia-barát struktúrában, az hónapokkal a konkurencia előtt juthat el az ünnepi vásárlókhoz, nem csak Google-ben, hanem a mesterséges intelligencia-keresőkben is, amelyek 2025 végére brutálisan megugrottak.

A 1,9 milliárd dolláros döntés: így fordíthatják nyereségre a magyar kkv-k az Adobe–Semrush híreket
Az Adobe Analytics adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia chatbotokból érkező forgalom egyetlen év alatt 1200%-kal nőtt. Ez nem jóslat, nem lehetőség, ez megtörtént tény. Ha ennyi vásárló már most a mesterséges intelligencia útján talál rá ajánlásokra, termékekre és üzletekre, akkor a kkv-k számára életbevágó feladat lesz 2025 karácsonyán, hogy a mesterséges intelligencia által is felismerhető, ajánlható és rangsorolható tartalmakat készítsenek.
A felvásárlás azt is jelenti, hogy a kkv-k előtt vadonatúj csatorna nyílik: az Adobe + Semrush integrációja lehetővé teheti, hogy automatizált rendszerekkel, mesterséges intelligencia által támogatott marketing eszközökkel dolgozzanak, akár kis költségvetéssel is. Magyarul, olyan technológiák kerülhetnek elérhető közelségbe, amelyek eddig csak a nagyvállalatok privilégiumai voltak. A karácsonyi kampányok idején ez különösen értékes előny, hiszen gyorsan változó trendekre, hirtelen megugró keresletre és akár óránként módosuló fogyasztói viselkedésre kell reagálni.
A magyar kkv-k számára ez az év végi szezon egyértelmű üzenetet hordoz, tehát aki elkezdi optimalizálni a weboldalát és tartalmait a mesterséges intelligencia által használt keresőmotorokra is, az olyan versenyelőnyre tesz szert, amely 2025-ben még ritka, de 2026-ra már alapkövetelmény lesz. Aki pedig kivár, könnyen lehet, hogy karácsonykor már nem az emberekkel, hanem a mesterséges intelligenciával szemben veszít láthatóságot.

